Ποιο μπορεί να είναι το αποτέλεσμα όταν «παντρεύονται» η γνώση, το πάθος για δημιουργία και το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο;
Ένα τεχνολογικό θαύμα το οποίο μπορεί να κερδίσει τα καλύτερα σχόλια από τους λάτρεις του αυτοκινήτου και όχι μόνο. Η μετατροπή ενός Mazda RX8 από βενζινοκίνητο σε 100% ηλεκτροκίνητο δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Παρ’ όλα αυτά ένα τεχνολογικό team από τη Χρυσαυγή του Λαγκαδά, κατάφερε να μετατρέψει ένα συμβατικό Mazda RX8, σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο, μετά από πολλές ώρες δουλειάς.
Η ομάδα υπό την ηγεσία των Στέλιου και Νίκου Στάθη, ιδιοκτητών της ομώνυμης μονάδας συνεργείων αυτοκινήτων με έδρα τη Χρυσαυγή Λαγκαδά και οι συνεργάτες τους Χρήστο Τσατσανιά και Εγγλέζο Θεοδόση, έφερε τα πάνω κάτω στον κόσμο της καινοτομίας δημιουργώντας ένα τεχνολογικό θαύμα.
Στέλιος Στάθης: «Ονειρο ζωής»
Τι λέει όμως ο Στέλιος Στάθης για το εγχείρημα;
«Δεν ήταν λίγες οι δυσκολίες που συναντήσαμε, όμως στάθηκαν αφορμή για να εξελίξουμε αρκετά δεδομένα, τα οποία προέκυπταν την ώρα ακριβώς που πιστεύαμε ότι είχαμε πετύχει το καλύτερο με κάποιο ανταλλακτικό που μεταποιήσαμε».
-Δεν απογοητευόσασταν;
«Οχι γιατί το εγχείρημα μας ήταν μεγάλη πρόκληση. Εμοιαζε περίπου με στοίχημα ζωής».
-Σε πόσο χρόνο ολοκληρώθηκε η προσπάθεια σας;
«Περίπου σ’ έναν χρόνο και μας στοίχησε 60.000 ευρώ».
-Πώς αισθανθήκατε όταν είδατε το βενζινοκίνητο Mazda RX8 να κινείται με τη δύναμη της μπαταρίας;
«Ολη η ομάδα ένιωσε πρωτόγνωρα συναισθήματα γιατί είχαμε κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα ή αν προτιμάτε υλοποιήσαμε ένα μεγάλο όνειρο μας».
-Ποια ήταν τα βήματα μέχρι να φτάσετε στο τέλος;
«Από το αρχικό αμάξωμα του Mazda RX8 έμεινε μόνο το κουφάρι! Ξηλώσαμε τα πάντα και ενισχύσαμε καίρια σημεία του σκελετού καθώς η ροπή των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι διαφορετική από αυτά των βενζινοκίνητων.
Όλα λοιπόν τα συστήματα του αυτοκινήτου αντικαταστάθηκαν με νέα επανασχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν να αντέξουν, όχι μόνο το βάρος των μπαταριών, αλλά και τις επιταχύνσεις του, οι οποίες ξεπερνούν τις προηγούμενες επιδόσεις του. Το σύστημα πέδησης αντικαταστάθηκε από νέα σύγχρονα υλικά αρκετά ενισχυμένα προκειμένου να ακινητοποιούν άμεσα το όχημα. Η ανάρτηση μας έβαλε δύσκολα καθώς χρειάστηκε να ενισχυθεί σημαντικά, λόγο του επιπρόσθετου βάρους των συσσωρευτών».
Εγγλέζος Θεοδόσης: «Σημαντικό επίτευγμα»
Ο Εγγλέζος Θεοδόσης που συμμετείχε στο team τόνισε:«Ολες οι εργασίες έγιναν με γνώμονα να μην αλλοιωθεί ο αρχικός sportive χαρακτήρας του μοντέλου. Χρειάστηκε να κάνουμε δύο αλλαγές στα ελατήρια και τα αμορτισέρ, προκειμένου η όλη συμπεριφορά του αμαξώματος, να αποσβένει τις οποιεσδήποτε ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το γενικότερο σετάρισμα του αυτοκινήτου, είναι αρκετά «σκληρό», όμως ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις που δημιούργησε η αύξηση του βάρους».
-Υπάρχει ικανοποίηση από το αποτέλεσμα;
«Καταφέραμε την κατανομή του βάρους στο αμάξωμα του αυτοκινήτου ισόποσα επιτυγχάνοντας κάτι που οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται ειδικούς σχεδιαστές, και επιστήμονες. Γι’ αυτό θεωρούμε το επίτευγμα μας πολύ σημαντικό».
Χρ. Τσατσανιάς: «Αυτονομία 150 χλμ.»
Ο Μηχανολόγος της παρέας Χρήστος Τσατσανιάς, επένδυσε χρόνο ασχολούμενος με το CAN bus, του αυτοκινήτου, που δεν είναι τίποτε άλλο από την ορθή επικοινωνία που πρέπει να έχει το αυτοκίνητο προκειμένου όλες οι εφαρμογές να συνεργάζονται άριστα μεταξύ τους. «Η απόδοση ισχύος του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 110kw , η οποία δίνει αυτοδυναμία 150 χλμ, με την «σωστή» πάντοτε, διαχείριση στο γκάζι, γιατί η ροπή του ηλεκτροκινητήρα «δίνει φτερά» στην διάθεση του οδηγού! Ο απαιτούμενος χρόνος φόρτισης του πρωτότυπου μοντέλου, διαρκεί 6-7 ώρες, και για να πάρει ενέργεια από την ΔΕΗ χρειάζεται μια απλή μονοφασική πρίζα» τόνισε ο κ. Τσατσανιάς.
Το project είχε έδρα το συνεργείο της Ford Στάθης, που διατηρούν εδώ και χρόνια τα αδέρφια Στέλιος και Νίκος Στάθης, που εδρεύει στην Χρυσαυγή Λαγκαδά.