Το... κόλπο παππούδων και γιαγιάδων για ανανέωση της άδειας οδήγησης

Metrosport Team24 Σεπτεμβρίου 2021

Το θέμα της ανανέωσης των αδειών οδήγησης για ηλικιωμένους απασχολεί εδώ και δεκαετίες τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες κυρίως του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι ηλικιωμένοι ιδίως στην επαρχία δεν θέλουν με τίποτα να καταθέσουν την άδεια οδήγησής τους λόγω ηλικίας ή της φαρμακευτικής αγωγής που λαμβάνουν εξαιτίας των προβλημάτων υγείας που πιθανόν να έχουν και μερικοί εξ αυτών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολλά χρήματα σε κυκλώματα που έχουν «στηθεί» μεταξύ υπαλλήλων Διευθύνσεων Μεταφορών, γιατρών, φαρμακοποιών και σχολών οδηγών ώστε να πετύχουν το στόχο τους.

Ωστόσο το θέμα λαμβάνει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς κυρίως στην επαρχία οι ηλικιωμένοι πέραν των αυτοκινήτων ή των δίκυκλων οδηγούν και αγροτικά μηχανήματα τα οποία μάλιστα και κινούν πέραν των χωραφιών δηλαδή στο δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές πολλών αθώων πολιτών!

Το κόλπο πλέον έχει γίνει γνωστό και το ακολουθούν όλοι οι ηλικιωμένοι που μπορούν να δώσουν το φακελάκι τους ώστε να ανανεώσουν τις άδειες οδηγήσής τους παρακάμπτοντας τους γιατρούς που τηρούν τη νομοθεσία.

Συνήθως στις Διευθύνσεις Μεταφορών στις Περιφέρειες έχουν οριστεί δύο ή και περισσότεροι γιατροί που ελέγχουν το ιστορικό των ηλικιωμένων αιτούντων για ανανέωση των αδειών οδήγησης.

Συνήθως ο ένας από τους δύο γιατρούς είναι εκείνος που τηρεί τη νομοθεσία και αν διαπιστώσει ότι ο παππούς ή η γιαγιά που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμά τους λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή που δεν το επιτρέπει απλά δεν προχωρά στην ανανέωση του διπλώματος!

Σε αυτό το σημείο αρχίζουν οι «επαφές» με υπαλλήλους των Διευθύνσεων Μεταφορών, με κάποιους φαρμακοποιούς, με κάποιους γιατρούς αλλά και με κάποιες Σχολές Οδηγών.

Ο κάθε ένας έχει και μια δική του λύση να προτείνει με το ανάλογο τίμημα βέβαια το οποίο εξαρτάται από την φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνει ο παππούς ή η γιαγιά. Δηλαδή όσο πιο βαρύ είναι το φάρμακο τόσο αυξάνεται και το κόστος της ανανέωσης των αδειών οδήγησης!

Για παράδειγμα αν κάποιος λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή για άνοια τότε το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ξεπεράσει και τις 2.000 ευρώ! Για φάρμακα λιγότερο «επιβλαβή» στα αντανακλαστικά το κόστος μειώνεται και μπορεί να πέσει και στα 500 ευρώ.

Πάντως την καλύτερη δουλειά φαίνεται ότι την κάνουν κάποιοι φαρμακοποιοί οι οποίοι πέραν της «συνεργασίας» που έχουν με κάποιο γιατρό που βάζει την υπογραφή του για την ανανέωση των διπλωμάτων έχουν καταφέρει να μην αφήνουν και σημάδια που βεβαιώνουν την διαπλοκή που πραγματοποιούν.

Ειδικότερα επισημαίνουν στον παππού ή την γιαγιά που θέλουν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους ότι πρέπει να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το Ταμείο τους για την προμήθεια συγκεκριμένων φαρμάκων που απαγορεύουν την οδήγηση ώστε τυπικά να είναι εντάξει αν συμβεί κάποιο τροχαίο ατύχημα και να μην έχουν προβλήματα με την ασφαλιστική εταιρεία.

Παράλληλα η μη συνταγογράφηση των φαρμάκων που απαγορεύουν την οδήγηση θα τους επιτρέπει να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους με πολύ χαμηλότερο κόστος την επόμενη φορά καθώς δεν θα υπάρχουν δυσκολίες!

Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς βέβαια και είναι τεράστιο και το κέρδος κάποιων φαρμακοποιών από την πώληση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων που να είστε βέβαιοι ότι δεν πωλούνται έναντι 10 ή 15 ευρώ αλλά κοστίζουν πολύ ακριβότερα.

Με αυτό τον τρόπο κάποιοι παππούδες και κάποιες γιαγιάδες ανανεώνουν τις άδειες οδήγησής τους έναντι αμοιβής ωστόσο κανείς από όλους αυτούς που δίνουν συμβουλές ή βάζουν την υπογραφή τους δεν έχει σκεφθεί ότι αν ο παππούς ή η γιαγιά πάθει κάποια κρίση κατά την διάρκεια που οδηγεί και σκοτώσει αθώους πολίτες ή ακόμη και παιδάκια εκείνοι θα είναι «συνεργοί» στο έγκλημα ασχέτως αν δεν τιμωρηθούν…

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναζητά να βρει άμεσα λύση στο θέμα ανανέωσης των Αδειών Οδήγησης για ηλικιωμένους αποκτώντας άμεση πρόσβαση στο ιατρικό ιστορικό των αιτούντων ενώ στο υπουργείο Υγείας εξετάζουν οι ηλικιωμένοι να μην μπορούν να αγοράζουν χωρίς συνταγή γιατρού φάρμακα τα οποία απαγορεύουν την οδήγηση.

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.