Τα καινούργια αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα. Πώς χρησιμοποιούμε το κιτ επισκευής ελαστικού

Metrosport Team12 Οκτωβρίου 2021

Το κλατάρισμα ενός ελαστικού και η ανάγκη να σταματήσετε στην άκρη του δρόμου για να αντικαταστήσετε τον τροχό, αποτελεί ένα είδος ιεροτελεστίας για τους οδηγούς. Εάν γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε, τότε η διαδικασία είναι απλή και γρήγορη. 

Η ύπαρξη κανονικού τροχού ή ρεζέρβας ανάγκης αποτελεί την παραδοσιακή λύση που όλοι γνωρίζουμε. Τι κάνουμε όμως όταν το αυτοκίνητό μας έχει κιτ επισκευής ελαστικού; 

Για όσους δεν είναι διατεθειμένοι να αντιμετωπίσουν αυτή την πρόκληση, είτε επειδή είναι αρκετά νευρικοί για να “δουλέψουν” στην άκρη ενός πολυσύχναστου δρόμου είτε απλά δεν θέλουν να λερώσουν τα χέρια τους, τότε η οδική βοήθεια αποτελεί την λύση. Για όλους τους άλλους, ο παρακάτω οδηγός χρήσης του κιτ επισκευής ελαστικού αποτελεί έναν βασικό μπούσουλα που θα τους λύσει τα χέρια.

Τι είναι όμως το κιτ επισκευής ελαστικού; Η πρόοδος στην τεχνολογία των ελαστικών και η βελτίωση του οδικού δικτύου έχουν μειώσει με την πάροδο του χρόνου τις πιθανότητες να κλατάρει ένα ελαστικό. Και πάλι όμως, δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν κανονική ρεζέρβα, ενώ αρκετοί κατασκευαστές πλέον προτιμούν την τοποθέτηση ενός κιτ επισκευής για ευνόητους λόγους.

Όταν λοιπόν θα ψάξετε στον χώρο αποσκευών θα βρείτε ένα μικρό ορθογώνιο πακέτο που περιλαμβάνει το ντεπόζιτο με το στεγανωτικό υγρό επισκευής, ένα ζευγάρι heavy duty γάντια και ένα φορητό κομπρεσέρ αέρα που συνδέεται στον αναπτήρα. Η χρήση όμως του κιτ επισκευής δεν αποτελεί μόνιμη λύση. Πολλές φορές δεν θα βοηθήσει όσο φαντάζεστε, μερικές και καθόλου, ενώ μετά την γρήγορη επιδιόρθωση επιβάλλεται να επισκεφθείτε ένα βουλκανιζατέρ για την πλήρη επισκευή του τραυματισμένου ελαστικού.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι αρκετοί λαστιχάδες θα σας πουν ότι δεν μπορούν να επισκευάσουν το ελαστικό που μόλις γεμίσατε με το ειδικό στεγανωτικό υγρό, και θα σας αναγκάσουν να αγοράσετε ένα καινούριο ελαστικό για αντικατάσταση. Δεν ισχύει πάντα αυτό, αλλά αυτή είναι μια δημοφιλής τακτική των μεγάλων καταστημάτων που εμπορεύονται ελαστικά.

Μπορεί να είναι σχετικά εύκολο και γρήγορο να χρησιμοποιήσετε ένα κιτ επισκευής ελαστικού, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε να σταματήσετε όπου βρείτε και ξεκινήσετε την διαδικασία. Εάν κλατάρει το ελαστικό σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ή μια πολυσύχναστη οδό, είναι προτιμότερο να συνεχίσετε μερικά μέτρα ακόμα και να βρείτε ένα ασφαλές σημείο για την επισκευή του κλαταρισμένου ελαστικού, παρά να σταματήσετε αμέσως. Αφού λοιπόν έχετε βρει ένα ασφαλές μέρος για την έναρξη της διαδικασίας, θα πρέπει να φορέσετε το φωσφοριζέ γιλέκο που υπάρχει για αυτές τις περιπτώσεις, να τοποθετήσετε στην προβλεπόμενη απόσταση το προειδοποιητικό τρίγωνο και να επιθεωρήσετε το κλαταρισμένο ελαστικό. Το κιτ επισκευής δεν αποτελεί πανάκεια και δεν κάνει για όλες τις περιπτώσεις κλαταρίσματος. Εάν για παράδειγμα το ελαστικό έχει δυνατό κόψιμο ή τρύπα μεγαλύτερη των 4 χλστ. ή έχει τραυματιστεί γερά το προφίλ του ή έχει στραβώσει η ζάντα, τότε καλύτερα να απευθυνθείτε σε μια οδική βοήθεια.

Εάν η “πληγή” είναι μικρής έκτασης στο πέλμα τότε διαβάζουμε προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης του κιτ επισκευής και τις εφαρμόζουμε κατά γράμμα. Καλό είναι να φέρουμε την τρύπα που έχουμε εντοπίσει στο πάνω μέρος του ελαστικού περιστρέφοντας τον τροχό, ενώ ιδανικά θα πρέπει να βρίσκεται όσο τον δυνατόν ψηλότερα και η βαλβίδα αέρα. Συνδέστε το ρεζερβουάρ του στεγανωτικού υλικού στο κομπρεσέρ αέρα (εάν δεν είναι ενσωματωμένο) και ξεκινήστε την διαδικασία φουσκώματος. Αμέσως η πίεση του αέρα θα στείλει το στεγανωτικό υλικό στον θάλαμο του ελαστικού. Φουσκώστε το ελαστικό μέχρι την ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή πίεση.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το στεγανωτικό υλικό έχει καλύψει την μικρή τρύπα και είστε έτοιμοι για αναχώρηση. Εάν όμως δείτε ότι υπάρχει διαρροή του υγρού, τότε είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να δουλέψει η συγκεκριμένη λύση και θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οδική βοήθεια. Σε αντίθετη περίπτωση, να δείτε δηλαδή να φουσκώνει χωρίς παρενέργειες το ελαστικό, τότε όλα βαίνουν καλώς και μπορείτε να οδηγήσετε για κάμποσα χιλιόμετρα μέχρι να βρείτε βουλκανιζατέρ για την σωστή επισκευή του. Τέλος, και αφού ξεμπερδέψετε με την σωστή επισκευή του ελαστικού, θα πρέπει να κατευθυνθείτε προς τον επίσημο επισκευαστή του αυτοκίνητου σας για να αγοράσετε ένα ανταλλακτικό στεγανωτικό υγρό για την επόμενη φορά που θα σας χρειαστεί.

carandmotor.gr

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.