Μαρία Αγγελικούση: Ποια είναι η πλουσιότερη Ελληνίδα εφοπλίστρια σύμφωνα με τον Forbes

Metrosport Team03 Απριλίου 2024

Στη λίστα με τους δισεκατομμυριούχους του Forbes συγκαταλέγονται 10 Έλληνες.

Πρώτη στη λίστα εμφανίζεται η Μαρία Αγγελικούση, της οποίας η περιουσία εκτοξεύτηκε από τα 5,6 δισ. δολάρια πέρυσι, σε 6,4 δισ. δολάρια φέτος. 

Έτσι, η εφοπλίστρια καταλαμβάνει την 432η θέση παγκοσμίως.

Ποια είναι, όμως, η πλουσιότερη Ελληνίδα; 

Καταρχάς έχει ανακηρυχθεί από το Bloomberg ως η πλουσιότερη «φιγούρα» στον κλάδο της ναυτιλίας. 

Η 41χρονη, Μαρία Αγγελικούση, τρία χρόνια μετά από τον θάνατο του αείμνηστου πατέρα της, Ιωάννη Αγγελικούση, στις 10 Απριλίου του 2021, απέδειξε εμπράκτως ότι αν και σπούδασε, αλλά και άσκησε το επάγγελμα του γιατρού στη Μεγάλη Βρετανία μέχρι το 2008 και μάλιστα αφιλοκερδώς σε χώρες της Αφρικής, έχει τη ναυτιλία στο DNA της.

Σύμφωνα, με ρεπορτάζ προ ενός έτους από το newmoney, η διευθύνουσα σύμβουλος του Angelicoussis Group, έχοντας στο πλευρό της άξια στελέχη, τα οποία η ίδια επέλεξε, οδηγεί τον όμιλο σταθερά σε μία άκρως ανταγωνιστική βιομηχανία.

«Ήταν πολύ καλός στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους και να έχει σχέσεις. Έλεγε συχνά: “Είμαι απλώς ο μαέστρος μιας πολύ καλής ορχήστρας” – και το πίστευε πραγματικά. 

Αυτή η εταιρεία είναι φτιαγμένη από τους ανθρώπους, ειδικά τους ανθρώπους στα πλοία, επίσης από τους ανθρώπους στο γραφείο – και ήταν εκεί απλώς για να ενώσει αυτά τα κομμάτια», είχε δηλώσει η Μαρία Αγγελικούση για τον πατέρα της, Ιωάννη.

«Ο πατέρας μου συνήθιζε να μου λέει: “Μην ανησυχείς αν κάνεις λάθη, μάθε από αυτά”. 

Η πόρτα του γραφείου ήταν πάντα ανοιxτή για να ακούσει με προσοχή τους συνεργάτες του».

Όταν κλήθηκε να βγει μπροστά

Ανέλαβε το τιμόνι του Ομίλου, κατάφερε να κλείσει το «deal της χρονιάς», όπως το είχαν αποκαλέσει τα δημοσιεύματα, πουλώντας 8 πλοία του στόλου της Maran Dry για 200 εκατομμύρια δολάρια. 

Παράλληλα, η απόκτηση του πλοίου, «Excelerate Sequoia», που κέρδισε στις 4 Δεκεμβρίου του 2020 τo βραβείο του Πλοίου της Χρονιάς ήταν μία από τις κινήσεις που θεωρήθηκε απόδειξη των ηγετικών της ικανοτήτων.

Πλέον, ο στόλος του ομίλου αγγίζει τα 160 πλοία!

Ο πατέρας της, που χαρακτηρίστηκε από τον Lowry ως «ο καλύτερος δάσκαλος», φημισμένος για το ένστικτό του στην αγορά, βοήθησε την εταιρεία να ξεπεράσει την ύφεση και να αναπτύξει τον στόλο της στα 134 πλοία, διπλασιάζοντας την οικογενειακή περιουσία τα τελευταία επτά χρόνια.

Με τον θάνατό του, η Μαρία Αγγελικούση βρέθηκε στη θέση του CEO, με την πρώτη της δοκιμασία να έρχεται γρήγορα, όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, κλονίζοντας τον ναυτιλιακό κλάδο, την ώρα που ήδη αντιμετώπιζε την αναταραχή του κορωνοϊού.

Αμέσως, η Αγγελικούση, που είχε πλοία στην Ουκρανία, ξεκαθάρισε ότι δεν θα αναλάμβανε ρωσικά φορτία, κερδίζοντας τον σεβασμό των άλλων στην αγορά.

Οι ανθρωπιστικές αποστολές

Σύμφωνα με τα όσα καταγράφει το thetotalbusiness, η Αγγελικούση έχει πάρει μέρος σε ανθρωπιστικές αποστολές στην Αφρική, προκειμένου να βρεθεί στο πλευρό εκείνων, που είχαν ανάγκη, όταν ήταν γιατρός. 

Μάλιστα, όταν κατά τη διάρκεια συνέντευξης δέχθηκε την ερώτηση πώς γίνεται μια γιατρός να ασχοληθεί με τη ναυτιλία, απάντησε ότι: 

«Η συναναστροφή ως γιατρός με πολύ κόσμο και η ικανότητα, που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».

Η Μαρία Αγγελικούση εκπροσωπεί την τρίτη γενιά της οικογένειας, που ασχολείται με τη ναυτιλία, αφού, εκτός από κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, είναι και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση. 

Ενός από τους ήρωες την περίοδο της Κατοχής, ο οποίος συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράιπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης. 

Η ίδια έχει πάρει το όνομά της από τη γιαγιά της, Μαρία Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.

Ορισμένα σημαντικά tips

- Η Μαρία Αγγελικούση σπούδασε γιατρός στο Cambridge και εργαζόταν μέχρι το 2008 για την Εθνική Υπηρεσία Υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο. 

Mάλιστα, φημολογείται πως προσέφερε τις υπηρεσίες της χωρίς αμοιβή σε τριτοκοσμικές χώρες, μέχρι την επιστροφή της στην Ελλάδα και το ξεκίνημά της στην Angelicoussis Shipping.

Άλλωστε, είχε γίνει ξεκάθαρη η επιθυμία του πατέρα της εκείνη να αναλάβει τον Όμιλο, όταν ο ίδιος το 2018 χρησιμοποίησε το όνομα Maran σε 3 ξεχωριστούς βραχίονες της εταιρείας, τα τάνκερς, τα gas carriers και τα dry bulkers.

- Το 2023 παρέλαβε το βραβείο της Lloyd's για το «πλοίο της χρονιάς» για το υπερδεξαμενόπλοιο VLCC διπλού καυσίμου «Antonis I. Angelicoussis».

- Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

- Σεμνά και ταπεινά, μακριά από show off, κοσμικές προκλήσεις και φωτογραφίες ζει και κινείται η Μαρία Αγγελικούση, η Ελληνίδα επιστήμονας και επιχειρηματίας, το όνομα της οποίας φιγουράρει πρώτο στη λίστα Forbes.

- Ο Αντώνης Αγγελικούσης ίδρυσε την εταιρία το 1947 και η εγγονή του, Μαρία Αγγελικούση, πήρε τα ηνία μετά τον θάνατο του πατέρα της, Γιάννη, τον Απρίλιο του 2021. 

- Αν και διαθέτει σπίτια από το Λονδίνο ως τη Μύκονο, στην Αθήνα φημολογείται ότι ξεχωρίζει και αγαπά το σπίτι της στο Κολωνάκι.

Τα ρεκόρ

Στο μεταξύ, πλοία του ομίλου σπάνε ρεκόρ πλέοντας ανά τον κόσμο. Ενα ακόμη έσπασε το «Maran Lupus», διαχείρισης της Maran Tankers. 

Είναι πλέον το μεγαλύτερο πλοίο που εισήλθε στον ποταμό Χάμπερ του Ηνωμένου Βασιλείου. 

Με μήκος 333 μέτρα, έδεσε στα τέλη Φεβρουαρίου στο Immingham Oil Terminal με την υποστήριξη πέντε ρυμουλκών. 

Το Immingham αποτελεί σημείο αγκυροβόλησης, αλλά όχι για πλοία αυτού του μεγέθους. Μόλις το 4% των πλοίων που διέρχονται από το σημείο είναι πετρελαιοφόρα.

Επίσης, μέσα στο 2023 το φορτηγό πλοίο «Maran Astronomer» του ομίλου είχε καταρρίψει ρεκόρ φόρτωσης σόγιας σε λιμένα της Βραζιλίας. Ειδικότερα, φόρτωσε 107.717 τόνους σόγιας με λιμάνια -προορισμούς σε Ολλανδία και Πολωνία. 

Η διαδικασία φόρτωσης ξεκίνησε στις 6 Φεβρουαρίου και ολοκληρώθηκε στις 12, με το φορτίο να συλλέγεται από πέντε διαφορετικούς τερματικούς: Cargill, Coamo I, Coamo II, Cotriguaçu και Public Silos. 

Το προηγούμενο ρεκόρ στο ίδιο λιμάνι το κατείχε πάλι το «Maran Astronomer» τρεις μήνες πριν, όταν το πλοίο της Maran Dry φόρτωσε 103.340 τόνους σόγιας.

Η Ναυτιλία στο επίκεντρο

Στο «23rd World LNG Summit & Awards», το μεγαλύτερο συνέδριο στον κόσμο για το φυσικό αέριο, που έλαβε χώρα πριν από μήνες στην Αθήνα, συμμετείχαν δύο ηγετικά ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας, που πρωτοπορούν στο LNG. 

Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp, Βαγγέλης Μαρινάκης, αλλά και η Μαρία Αγγελικούση, CEO του Ομίλου Angelicoussis Shipping, όπου και συζήτησαν για τις προκλήσεις και το μέλλον της Ναυτιλίας.

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.