Η κεντρική διαχείριση δεν ήταν ποτέ δεδομένη, αλλά πάντα η καλύτερη λύση

Δημήτρης Κανελλάκης29 Απριλίου 2021

Εχουν περάσει τριάντα χρόνια (1991) από την πρώτη συμφωνία (με την ΕΡΤ) για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του πρωταθλήματος, έναντι 1,6 εκατ. ευρώ την σεζόν, 28 χρόνια από την επόμενη που ήταν με το Mega και τον ΑΝΤ1 με ποσό 4 εκατ. ευρώ ετησίως και 25 χρόνια από την εμφάνιση στην τηλεοπτική αγορά του Super Sport (νυν κανάλια Novasports), όταν και υπερδιπλασιάστηκε το τίμημα, ανεβαίνοντας στα 9 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Τα έσοδα της Super League από τα τηλεοπτικά δικαιώματα έπιασαν... ταβάνι στα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 2000, όταν έφτασαν, των 14 ομάδων που ήταν στη NOVA μαζί με τον Ολυμπιακό και την Ξάνθη που ήταν στην ΕΡΤ, κοντά στα 55 εκατ. ευρώ ετησίως.

Οσοι γνωρίζουν καλά τα δεδομένα της τηλεοπτικής αγοράς στην Ελλάδα και μπορούν, φυσικά, να εκτιμήσουν την αξία του προϊόντος “τηλεοπτικά δικαιώματα Super League” πάντα έλεγαν ότι ήταν υπερτιμημένο, ότι εισέπρατταν οι ομάδες περισσότερα, δηλαδή, έως και πολύ περισσότερα από αυτά που έπρεπε.

Ωστόσο, όταν υπάρχει μια αγορά, ένα προϊόν, κάποιος που πουλάει και κάποιος που αγοράζει, λίγο ενδιαφέρει στο τέλος αν το τίμημα είναι λογικό ή υπερβολικό, αφού αυτός που αποφάσισε να το καταβάλλει κάποιους λόγους θα είχε…

Αυτό που έχει σημασία, είναι ότι η κεντρική διαχείριση, για την οποία η πλειοψηφία των ομάδων συμφωνεί ότι είναι η καλύτερη λύση ώστε και οι μεσαίοι και οι μικροί να εξασφαλίζουν σημαντικά έσοδα, ποτέ δεν κατέστη δυνατό να παγιωθεί.

Κι ο λόγος ήταν ότι πάντα οι μεγάλες ομάδες ήθελαν να παίρνουν το μάξιμουμ από τις συμφωνίες για τα τηλεοπτικά δικαιώματα, με συνέπεια κάποιες σεζόν να διαχωρίζουν τη θέση τους πηγαίνοντας σε ατομικές συμφωνίες, ή και σε δημιουργία δικού τους τηλεοπτικού φορέα, όπως έκανε ο ΠΑΟΚ.

Καθώς, λοιπόν, ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις για την επόμενη σεζόν, με πρώτο στόχο την κεντρική διαχείριση και την εξασφάλιση του μεγαλύτερου δυνατού τιμήματος, ένας από τους προβληματισμούς είναι και πάλι αν θα βρεθεί αυτή η χρυσή τομή στη μοιρασιά των εσόδων.

Από αυτές τις διαπραγματεύσεις, ωστόσο, θα κριθεί και κάτι άλλο: αν θα πετύχουν οι εμπλεκόμενοι να είναι όλοι, στο τέλος, ευχαριστημένοι. Και οι μεγάλες ομάδες και οι μεσαίες και οι μικρότερες, αλλά και ο τηλεοπτικός πάροχος που θα αποκτήσει τα δικαιώματα...

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.