Formula 1: Οι ομάδες, τα ρόστερ και οι νέοι κανονισμοί

Στέφανος Αβραμίδης04 Ιουλίου 2020

Το πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά μετά τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Μετά από πολλές περιπέτειες και αναβολές αγώνων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η Formula 1 είναι πάλι εδώ.

Τα μονοθέσια βγήκαν και πάλι στις πίστες από την Παρασκευή (3/7) στο Red Bull Ring στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας που φιλοξενεί τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

Στο grid θα παραταχθούν και φέτος 10 ομάδες οι οποίες προχώρησαν σε ελάχιστες αλλαγές στα ρόστερ τους. Για την ακρίβεια, μόνο η Renault και η Williams άλλαξαν οδηγούς. Στη γαλλική ομάδα τη θέση του Νίκο Χούλκενμπεργκ πήρε ο Εστεμπάν Οκόν ενώ στην αγγλική ομάδα ο Καναδός Νικολά Λατιφί αντικατέστησε τον πολύπειρο Ρόμπερτ Κούμπιτσα.

Η Mercedes διατήρησε το επιτυχημένο δίδυμο των Χάμιλτον, Μπότας με στόχο τη διατήρηση των κεκτημένων. Η Ferrari πορεύεται και φέτος με τους Σεμπάστιαν Φέτελ, στην τελευταία του χρονιά στο Μαρανέλο, και τον Σαρλ Λεκλέρ με σαφώς πιο αναβαθμισμένο ρόλο. Φερστάπεν, Άλμπον συνεχίζουν στη Red Bull όπως και οι Γκασλί, Κβίατ στην Toro Rosso που άλλαξε χρώματα και όνομα σε Alpha Tauri. Η Racing Point που εξαγοράστηκε από τον πατέρα του Λανς Στρολ, Λόρενς, θα έχει εκτός του Καναδού και τον έμπειρο Μεξικανό Σέρτζιο Πέρες. Σταθερά στην Alfa Romeo ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι και ο Κίμι Ράικονεν, πιθανόν στην τελευταία του σεζόν στη Formula 1. Χωρίς αλλαγή και η Haas με τους Ρομέν Γκροζάν και τον Κέβιν Μάγκνουσεν.

Αναλυτικά τα ρόστερ των ομάδων:

Mercedes Petronas F1 Team: Λιούις Χάμιλτον, Βάλτερι Μπότας

Scuderia Ferrari: Σαρλ Λεκλέρ, Σεμπάστιαν Φέτελ

Red Bull Racing: Μαξ Φερστάπεν, Αλεξάντερ Άλμπον

McLaren-Renault: Κάρλος Σάινθ, Λάντο Νόρις

Renault: Ντάνιελ Ρικιάρντο, Εστεμπάν Οκόν

Alpha Tauri: Πιέρ Γκασλί, Ντάνιιλ Κβίατ

Racing Point: Σέρτζιο Πέρες, Λανς Στρολ

Alfa Romeo: Κίμι Ράικονεν, Αντόνιο Τζιοβινάτσι

Haas: Ρομέν Γκροζάν, Κέβιν Μάγκνουσεν

Williams: Τζορτζ Ρασελ, Νικολά Λατιφί

Οι φετινές αλλαγές στους κανονισμούς

Σε σχέση με τις σαρωτικές αλλαγές που θα υπάρξουν το 2021, η φετινή σεζόν δε θα έχει πολλές αλλαγές στους κανονισμούς.

Στο τρέχον πρωτάθλημα οι πιλότοι θα έχουν τον απόλυτο έλεγχο της λειτουργίας του μονοθεσίου τους κατά τη διαδικασία της εκκίνησης. Το pit wall δε θα μπορεί να παρέμβει σε καμία περίπτωση.

Επίσης ελαστικότεροι γίνονται οι κανονισμοί αναφορικά με τις εσφαλμένες εκκινήσεις –τα περιβόητα jump starts-, αλλά και για τους πιλότους, οι οποίοι εξαιτίας κακής συνεννόησης δεν πηγαίνουν στην πλάστιγγα για ζύγισμα του μονοθεσίου τους κατά την επιστροφή τους στα pits.

Τα μονοθέσια του 2020 έχουν ένα μικρό «πτερύγιο» στο κάλυμμα του κινητήρα, καθώς θα πρέπει να είναι σε συγκεκριμένο και εμφανές σημείο τοποθετημένος ο αριθμός του πιλότου.

Ακόμη επανέρχεται η παραδοσιακή καρώ σημαία του τερματισμού λόγω του όσων έγιναν στο Γκραν Πρι της Ιαπωνίας όπου εμφανίστηκε νωρίτερα η ηλεκτρονική καρώ σημαία και τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν με βάση την κατάταξη του προτελευταίου γύρου.

Στα των μονοθεσίων, ο συνολικός αριθμός των τμημάτων των μονάδων ισχύος που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις ομάδες δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, καθώς θα εξαρτηθεί από το σύνολο των Γκραν Πρι που τελικά θα διεξαχθούν.

Επίσης, τα καλύμματα των φρένων των μονοθεσίων εντάχθηκαν στη λίστα τμημάτων, τα οποία πρέπει να σχεδιάζονται από την ίδια την ομάδα που δεν πρέπει να τα προμηθεύεται από εξωτερικούς συνεργάτες.

Σημαντική μείωση παρατηρείται στην ποσότητα καυσίμου που θα μπορεί να «αποθηκεύεται» εκτός ρεζερβουάρ ώστε να αποτραπούν πιθανά οφέλη των ομάδων από αυτό. Αυτή η ποσότητα μειώθηκε στα 250 ml από 2 λίτρα που ήταν το 2019.

Τέλος στο τραπέζι έπεσε το ζήτημα των πολλών κλαταρισμάτων ελαστικών από τις επαφές με τις εμπρόσθιες πτέρυγες άλλων μονοθεσίων. Έτσι πάρθηκε η απόφαση τα πρώτα 50 mm των πλαϊνών κάθετων αεροδυναμικών βοηθημάτων των εμπρόσθιων πτερύγων να είναι κατασκευασμένα αποκλειστικά από ανθρακονήματα και όχι ενισχυμένα με μεταλλικά στοιχεία όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.