7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα ψωνίζουν online

Metrosport Team05 Ιουλίου 2022

Οι χρήστες του διαδικτύου αυξάνονται συνεχώς και μαζί τους αυξάνονται και αυτοί που κάνουν τα ψώνια τους ηλεκτρονικά, δίνοντας ώθηση σε μια τάση που εκτινάχθηκε μετά την εμφάνιση της πανδημίας αλλά συνεχίζεται και τους τελευταίους μήνες, παρά την άρση των lockdown.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 2021 στην ΕΕ των 27 το 90% του πληθυσμού χρησιμοποιούσε το διαδίκτυο και το 74% εξ αυτών αγόρασε διαδικτυακά κάποιο αγαθό ή υπηρεσία. Για το 2022 τα ποσοστά αυτά αναμένεται να φτάσουν το 92% και το 76% αντίστοιχα. Ειδικά για την Ελλάδα η έκθεση αναφέρει ότι το διαδίκτυο χρησιμοποιεί το 79% του πληθυσμού, ποσοστό που μας κατατάσσει στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης, ενώ το 69% των χρηστών πραγματοποίησε πέρσι κάποια ηλεκτρονική αγορά. Τα αντίστοιχα ποσοστά φέτος αναμένεται να αυξηθούν στο 81% και 71%.

Φαίνεται πάντως πως όσοι κάνουν το βήμα και πραγματοποιούν αγορές από το διαδίκτυο, τελικά αξιοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο αρκετά συχνά. Ειδικότερα, το 38% πραγματοποίησε περισσότερες από έξι διαδικτυακές αγορές το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Το ίδιο χρονικό διάστημα το 35% αγόρασε κάτι διαδικτυακά τρεις με πέντε φορές και το 27% έκανε μόλις μία ή δύο αγορές. Το τελευταίο τρίμηνο του 2021, το 91% των online καταναλωτών αγόρασε κάτι από ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα, το 25% από κατάστημα εντός της ΕΕ, το 35% από ευρωπαϊκό κατάστημα (εντός και εκτός ΕΕ) και το 1% από κατάστημα για το οποίο δεν είναι γνωστό το που βρίσκεται η έδρα του.

Τι είναι όμως αυτό που κρατά τους καταναλωτές μακριά από το ηλεκτρονικό εμπόριο; Το 50% δήλωσε ότι προτιμά να ψωνίζει φυσικά, να βλέπει το προϊόν ή ακόμη και λόγω της δύναμης της συνήθειας. Το 23% δήλωσε πως δεν έχει τις γνώσεις για να κάνει online αγορές και το 10% εξέφρασε ανησυχίες για την ασφάλεια των συναλλαγών και των προσωπικών του δεδομένων. 

Οι δύο τάσεις

Όπως σημειώνει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), το 2021, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 13 % στα 718 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο ρυθμός ανάπτυξης παρέμεινε σταθερός, αν και αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το 2020. Τα στοιχεία για τον κύκλο εργασιών του B2C για το 2021 δείχνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αυξάνεται, παρά την άρση των lockdown και τη δυνατότητα των καταναλωτών να επισκέπτονται ξανά φυσικά καταστήματα.


Μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί ακόμη πιο σταθερά στην οικονομία και την κοινωνία. Συνολικά, μπορούν να εντοπιστούν δύο τάσεις. Αφενός, η εξομάλυνση και η σταθεροποίηση των πωλήσεων σε σύγκριση με το εξαιρετικό προηγούμενο έτος: το ηλεκτρονικό εμπόριο συνέχισε να αυξάνεται το 2021 και προβλέπεται επίσης να το πράξει το 2022, με την ανάπτυξη να σταθεροποιείται με αργούς ρυθμούς. Από την άλλη, η έκθεση επισημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, ο πληθωρισμός, οι διαταραγμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα γενικό αίσθημα αβεβαιότητας, επαναφέρουν τα στοιχεία ανάπτυξης στα προ πανδημίας επίπεδα.

Ωστόσο, το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου βιώνουν μόνο μια μικρή πτώση μέχρι στιγμής δείχνει ότι ο τομέας του ψηφιακού εμπορίου έχει καταστεί απαραίτητος και πολύ ανθεκτικός. Επιπλέον, ο κλάδος των διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως ο ηλεκτρονικός τουρισμός, οι εκδηλώσεις και τα εισιτήρια, γνώρισε σταθερή ανάκαμψη κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.

Πηγή: moneyreview.gr

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.