Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η τουρκική εφημερίδα «Hürriyet», η τραγωδία, που σημειώθηκε το πρωί της περασμένης Τρίτης, δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ό,τι κι αν έκαναν οι δύο πιλότοι και, παρά το γεγονός ότι το αεροσκάφος απογειώθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα, αγγίζοντας ακόμη και τα 22.000 πόδια, την ώρα που βρέθηκε στον εναέριο χώρο της Γεωργίας. Ωστόσο, ξαφνικά και κάτω από συνθήκες που ακόμη διερευνώνται, ο τέταρτος κινητήρας του αεροσκάφους έπαθε βλάβη, οδηγώντας σε αέναη περιστροφή της έλικας, που «έπιασε» τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια απότομη άνοδος 1500 ποδιών, την οποία δεν μπόρεσαν να ελέγξουν οι πιλότοι.
Ταυτόχρονα, ο δεύτερος κινητήρας παρουσίασε βλάβη στην πίεση λαδιού και αποσπάστηκε, λόγω της συντονισμένης δόνησης που προκάλεσε η υπερβολική ταχύτητα, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να αναποδογυρίζει και να αρχίσει την πορεία της συντριβής, χωρίς να διαθέτει το ουραίο τμήμα του, που αποσπάστηκε μαζί με τμήματα της έλικας του δεύτερου κινητήρα, που έκοψαν το πιλοτήριο. Τελικά και παρά τις προσπάθειες των δύο χειριστών, το C-130 έπεσε περιστρεφόμενο και τυλίχθηκε στις φλόγες, μόλις προσέκρουσε στο έδαφος, με τους επιβαίνοντες να βρίσκουν ακαριαίο θάνατο.