Δυο βδομάδες πριν συμπληρωθούν δύο χρόνια από την τραγωδία των Τεμπών με τη μετωπική σύγκρουση των δυο τρένων διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη εκδήλωση για τους 57 ανθρώπους που άφησαν άδικα την τελευταία τους πνοή.
Στη εκδήλωση που διεξάγεται αυτή την ώρα στο αμφιθέατρο Β’ της Νέας Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αναμένεται να μιλήσουν η Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος του συλλόγου οικογενειών θυμάτων Τεμπών, ο Παύλος Ασλανίδης, μέλος του ίδιου συλλόγου και ο Κώστας Γενιδούνιας, πρώην πρόεδρος Ελλήνων Μηχανοδηγών.
Ήδη η πρόεδρος του συλλόγου οικογενειών θυμάτων Τεμπών υποστήριξε ότι μετά τα όσα έχουν έρθει στο φως, θα περίμενε να έχει απομακρυνθεί ο ανακριτής. Η κ. Καρυστιανού δήλωσε ότι «κάθε κρατικό έγκλημα μας αφορά όλους» και αναφέρθηκε όχι μόνο στην τραγωδία των Τεμπών, αλλά και στη φωτιά στο Μάτι, την πλημμύρα στη Μάνδρα και το ναυάγιο της Πύλου. Τόνισε, μάλιστα, πως αποτελεί ένα μικρό θαύμα το γεγονός ότι οι πολίτες είναι πλέον ενεργοποιημένοι απέναντι σε τέτοια εγκλήματα του κράτους.
Ο κ. Ασλανίδης, ακούγοντας πολίτες να αποκαλούν τη Μαρία Καρυστιανού «μητέρα όλων», απάντησε λέγοντας: «Όλοι είστε οι μάνες και οι πατεράδες των Τεμπών. Σας ευχαριστούμε που είστε μαζί μας». Τα λόγια του προκάλεσαν έντονο χειροκρότημα από το πλήθος. Στη συνέχεια, πρόσθεσε πως «το έγκλημα ήταν προδιαγεγραμμένο».
Στην εκδήλωση μίλησε και ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών Γιώργος Μανώλης, ο οποίος σύμφωνα με το thestival.gr ευχαρίστησε την κ. Καρυστιανού και τον κ. Ασλανίδη και όλους τους γονείς των θυμάτων καθώς κατάφεραν να κάνουν την κοινή γνώμη όπως είπε να ακούσει “όλα όσα καιρό πριν λέγαμε” για τα σημαντικά ζητήματα και προβλήματα στον σιδηρόδρομο.
“Θα είμαστε στο πλευρό τους στον αγώνα για Δικαιοσύνη” είπε και πρόσθεσε ότι “όσοι μιλήσαμε ανοιχτά για τα Τέμπη βιώσαμε μια δύσκολη κατάσταση”.
Είπε ότι η καθημερινότητα έχει αλλάξει μετά τα Τέμπη καθώς κυκλοφορούν λιγότερα τρένα στη γραμμή Αθηνών Θεσσαλονίκης προκειμένου να είναι ασφαλή τα δρομολόγια.
Επισήμανε ότι από το 2019 που έγινε η διπλή γραμμή περίμεναν να μπουν και τα συστήματα ασφαλείας και τόνισε ότι όταν η γραμμή ήταν μονή (προ του 2018) λειτουργούσε η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση στο κομμάτι της Λάρισας όπου έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.