Το σχέδιο για τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο υψηλών ταχυτήτων και το επενδυτικό σχέδιο για τις βιώσιμες μεταφορές παρουσίασαν σήμερα στις Βρυξέλλες ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Συνοχή και τις Μεταρρυθμίσεις Ραφαέλε Φίτο.Στην εισαγωγική τοποθέτησή του ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι «σήμερα εγκρίναμε μια δέσμη μέτρων για τις μεταφορές και για να πετύχουμε το όραμά μας για ένα δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλών ταχυτήτων. Τόσο αυτό το Σχέδιο, όσο και το Επενδυτικό Σχέδιο για τις Βιώσιμες Μεταφορές (STIP) διέπονται από δύο αρχές, την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα».
Για το δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλών ταχυτήτων ο Επίτροπος τόνισε ότι
στόχος είναι «περισσότερες συνδέσεις υψηλής ταχύτητας, ώστε να ενισχυθούν οι τοπικές κοινωνίες και η οικονομία», ενώ για το STIP υπογράμμισε ότι «θα βοηθήσει την Ευρώπη ώστε να μεταβεί πιο γρήγορα στη βιώσιμη ενέργεια για τις αερομεταφορές και τη ναυτιλία, δημιουργώντας έτσι μια νέα αγορά».
Ο Επίτροπος έδωσε το παράδειγμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Βερολίνου – Κοπεγχάγης, που μέχρι το 2030 θα γίνεται σε τέσσερις αντί επτά ωρών και της σύνδεσης Αθήνας – Σόφιας που μέχρι το 2035 θα γίνεται σε έξι ώρες αντί 14 σήμερα.
Αθήνα – Σόφια σε έξι ώρες μέσω Θεσσαλονίκης
Με βάση τον χάρτη που έδωσε στη δημοσιότητα η Κομισιόν, η διαδρομή Αθήνα – Σόφια με τα νέα τρένα υψηλής ταχύτητας θα διαρκεί περίπου 6 ώρες, αντί για 14 σήμερα.
Η συνολική απόσταση Αθήνας–Σόφιας είναι περίπου 800 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 500 χλμ. αφορούν το τμήμα Αθήνα–Θεσσαλονίκη.
Αυτό σημαίνει ότι το υπόλοιπο τμήμα, Θεσσαλονίκη – Σόφια, αντιστοιχεί σε περίπου 300 χιλιόμετρα, άρα ο χρόνος διαδρομής σε συνθήκες υψηλής ταχύτητας υπολογίζεται κοντά στις 2 ώρες και 45 λεπτά έως 3 ώρες.
Έτσι προκύπτουν οι νέοι εκτιμώμενοι χρόνοι ταξιδιού με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη – Σόφια: ~3 ώρες
Η βασική διεθνής σύνδεση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο υψηλών ταχυτήτων.
Θεσσαλονίκη – Βουκουρέστι: ~9 ώρες
Προκύπτει από το άθροισμα των 3 ωρών (Θεσσαλονίκη–Σόφια)
6 ωρών (Σόφια–Βουκουρέστι, όπως προβλέπεται στο σχέδιο της Κομισιόν).
Θεσσαλονίκη – Βουδαπέστη: ~15 ώρες
Μέσω Σόφιας και Βουκουρεστίου, ολόκληρος ο βαλκανικός άξονας θα συνδέει τη χώρα με την καρδιά της Κεντρικής Ευρώπης.
Θεσσαλονίκη – Βιέννη: ~17 ώρες
Από Βουδαπέστη προς Βιέννη η απόσταση θα καλύπτεται σε 2 ώρες και 40 λεπτά.
Θεσσαλονίκη – Βερολίνο: ~21 ώρες
Ο πλήρης διάδρομος Βορρά–Νότου θα συνδέει την Ελλάδα με τη Γερμανία, μέσα από συνεχείς γραμμές υψηλών ταχυτήτων.
Θεσσαλονίκη – Παρίσι: ~27 ώρες
Το μεγάλο ευρωπαϊκό ταξίδι σε μία ενιαία σιδηροδρομική διαδρομή.
*** Πηγή: Typosthes
Ακολουθήστε
τη σελίδα του metrosport.gr και
στο google news
Μπείτε
στην παρέα μας στο instagram
Κάντε like στη
σελίδα μας στο facebook
Εγγραφείτε
στο κανάλι του metrosport.gr και
του Metropolis 95.5 στο youtube
Βρείτε
μας και στο spotify