Πιο κοντά στην ένταξη το έργο-ΣΔΙΤ του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα. Μετά την πρόσληψη χρηματο-οικονομικού συμβούλου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου μέσω του οποίου θα καταρτιστεί και υποβληθεί φάκελος στην Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ.
Πιο συγκεκριμένα ο δρόμος που θα αναβαθμιστεί είναι ο λεγόμενος Ε02 Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας.
Στη συνέχεια ο φάκελος θα οδεύσει προς έγκριση στην Διυπουργική Επιτροπή προκειμένου το έργο να ενταχθεί στο πρόγραμμα έργων-ΣΔΙΤ της κυβέρνησης. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η λειτουργία-συντήρηση του τμήματος Γέφυρας Αξιού ποταμού-Έδεσσας. Στόχος είναι να ξεκινήσει ο διαγωνισμός το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με την απόφαση τα έργα αναβάθμισης του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα αφορούν ιδιαίτερα στην αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) είναι επιβεβλημένη.
Πρόκειται για ένα ακόμα οδικό έργο-ΣΔΙΤ, μετά το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη, το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και το Δράμα-Αμφίπολη. Όλα αυτά εντάσσονται στο φιλόδοξο πρόγραμμα έργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που φτάνει τα 13 δισ. ευρώ.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει τις μελέτες, την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του έργου 27 χρόνια. Στα περίπου 4 χρόνια εκτιμάται ο χρόνος της κατασκευαστικής περιόδου. Η αποπληρωμή του θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητες.
Ποιο είναι το έργο
Θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό και κατ` επέκταση με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ο δρόμος διάνυσης του νέου άξονα θα μειωθεί κατά περίπου 10-15 λεπτά.
Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και συγκεκριμένα:
1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών
Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών. Το κόστος του τμήματος εκτιμάται σε περίπου 230 εκατ. ευρώ.
2. Μαυροβούνι – Έδεσσα
Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό. Το τμήμα αυτό είναι προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ.
Η διάρκεια του έργου-ΣΔΙΤ εκτιμάται για 27 έτη, 4 εκ των οποίων θα είναι για την κατασκευή και θέση σε λειτουργία του νέου αυτού project. Ο άξονας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τις οδικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.
Ypodomes.com