Σε χρόνο ντετέ αναμένεται να ταξιδεύει κανείς από Ελλάδα σε Αλβανία, αφού «πέσουν» οι υπογραφές για το οδικό έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά».
Σύμφωνα με το carandmotor.gr, ο πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, κ. Κώστας Τασούλας, αποκάλυψ ότι η σύμβαση επέκτασης της Ιόνιας Οδού – Τμήμα Ιωαννίνων – Κακαβιάς ύψους 310 εκ. ευρώ θα παρουσιαστεί προς ενημέρωση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στις 20 Ιουνίου, στις 14:00 από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Ο νέος οδικός άξονας μήκους 69,5 χλμ., είναι ο δυτικός κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Orient East Med) και αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, περιλαμβάνοντας δυο υποτμήματα :
- Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
- Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί εντός του καλοκαιριού, το έργο δεν αποκλείεται να είναι έτοιμο στο τέλος 2028.
Το «Ιωάννινα-Κακαβιά» βελτιώνει τη συνδεσιμότητα της ΠΕ Ιωαννίνων με την υπόλοιπη Ελλάδα συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της, ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου της χώρας από την Αλβανία και κατ’ επέκταση τα Δυτικά Βαλκάνια.
Ο νέος οδικός άξονας θα συνδέει, επίσης, τον Διεθνή Αερολιμένα Ιωαννίνων και μέσω της Εγνατίας Οδού τον Λιμένα Ηγουμενίτσας, όπως επίσης τη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων με τους κύριους οδικούς άξονες.