Μέση Ανατολή: Πλήγματα σε ιρανικές θέσεις και βάσεις των ΗΠΑ σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν
Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι αμερικανικές επιθέσεις εναντίον ιρανικών στρατιωτικών υποδομών στην περιοχή των Στενών του Ορμούζ, με τον Αμερικανό πρόεδρο να διαμηνύει ότι οι ΗΠΑ θα προβούν σε ακόμη πιο εκτεταμένες στρατιωτικές ενέργειες, εάν η Τεχεράνη συνεχίσει τις «παραβιάσεις της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός».
H Kεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ ανακοίνωσε πλήγματα κατά ιρανικών συστημάτων επικοινωνιών, εγκαταστάσεων αποθήκευσης drones, αλλά και θέσεων αντιαεροπορικής άμυνας, σημειώνοντας ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες αποτελούν απάντηση στη «συνεχιζόμενη ιρανική επιθετικότητα» κατά της εμπορικής ναυτιλίας.
Την ίδια ώρα οι Φρουροί της Επανάστασης ανακοίνωσαν στοχευμένες επιθέσεις κατά αμερικανικών ιρανικών στόχων στο Μπαχρέιν και στο Κουβέιτ, αναφέροντας ότι «η παραβίαση της συμφωνηθείσας κατάπαυσης του πυρός [...] θα οδηγήσει στην πλήρη διακοπή όλων των διπλωματικών διαδικασιών».
Το Ιράν καταδίκασε τις τελευταίες αμερικανικές επιθέσεις
Στο μεταξύ, το Υπουργείο Εξωτερικών του Ιράν καταδίκασε «έντονα» τις τελευταίες αμερικανικές επιθέσεις στη νότια ακτή της χώρας, χαρακτηρίζοντάς τες «βάρβαρες επιθέσεις» που παραβιάζουν την εκεχειρία βάσει του Μνημονίου Συνεννόησης των δύο πλευρών. Μάλιστα, το Υπουργείο υποστήριξε ότι οι επιθέσεις αποδεικνύουν ότι οι ΗΠΑ «δεν προσδίδουν την παραμικρή αξία στις δεσμεύσεις τους», προσθέτοντας ότι «η αθέτηση υποσχέσεων αποτελεί μέρος της φύσης αυτού του καθεστώτος».
Μεταξύ άλλων, η Τεχεράνη υπεραμύνθηκε της αποφασιστικότητάς της να υπερασπιστεί την «εθνική κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητά» της ενάντια σε αυτό που χαρακτήρισε ως «στρατιωτική επιθετικότητα των ΗΠΑ».
«Επικίνδυνη κλιμάκωση» οι ιρανικές επιθέσεις
Παράλληλα, το Υπουργείο Εξωτερικών του Μπαχρέιν εξέφρασε την «έντονη καταδίκη» του για τις πρόσφατες επιθέσεις του Ιράν με βαλλιστικούς πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη, αναφέροντας ότι παραβιάζουν την κυριαρχία της χώρας του Κόλπου και υπονομεύουν τις «ευκαιρίες για αποκλιμάκωση και σταθερότητα στην περιοχή».
Μάλιστα, η Αλ Μανάμα κάλεσε άμεση σύγκληση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για να εξετάσει την κατάσταση, με την ελπίδα να «τεθεί τέλος σε αυτή τη συνεχιζόμενη επιθετικότητα και να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι». «Επιβεβαιώνουμε το νόμιμο δικαίωμά μας να υπερασπιστούμε την κυριαρχία, την ασφάλεια και την εδαφική μας του ακεραιότητα σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, θεωρώντας το ιρανικό καθεστώς πλήρως υπεύθυνο για οποιαδήποτε κλιμάκωση προκύψει από τη συνεχιζόμενη επιθετικότητά του», υποστήριξε η Αλ Μανάμα.
Απειλές Τραμπ για νέα πλήγματα κατά του Ιράν
Στο μεταξύ, ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, προειδοποίησε ότι η Ουάσιγκτον είναι έτοιμη να προχωρήσει σε ακόμη πιο εκτεταμένες στρατιωτικές ενέργειες, εάν συνεχιστεί η καταπάτηση των συμφωνηθέντων, δηλώνοντας, δε, ότι αμερικανικά αεροσκάφη έχουν ήδη πλήξει αποθήκες ιρανικών πυραύλων και drones, αλλά και θέσεις παράκτιων ραντάρ.
«Μπορεί να έρθει κάποια στιγμή [...] που θα αναγκαστούμε να ολοκληρώσουμε στρατιωτικά το έργο που ξεκινήσαμε με μεγάλη επιτυχία. Εάν συμβεί αυτό η Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν δεν θα υπάρχει πλέον», έγραψε σε ανάρτησή του στο Truth Social ο Ντόναλντ Τραμπ.