Τέμπη: Το κείμενο-κατηγορητήριο του ΣΥΡΙΖΑ κατά Καραμανλή-Πώς απαντά η κυβέρνηση

Metrosport Team01 Απριλίου 2024

Νέος «πόλεμος» φαίνεται πως έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο κυβερνών κόμμα και τον ΣΥΡΙΖΑ, με το κείμενο-κατηγορητήριο της Κουμουνδούρου να είναι κόλαφος κατά του Κώστα Αχ. Καραμανλή για το έγκλημα στα Τέμπη.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στο κείμενο-κατηγορητήριο που παρέδωσε στον Γραμματέα της ΚΟ της ΝΔ, Σταύρο Καλαφάτη, προς ενημέρωση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης, η γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Θεοδώρα Τζάκρη, οι κατηγορίες σε βάρος του πρώην Υπουργού πληρούν την αντικειμενική και την υποκειμενική υπόσταση των κακουργημάτων της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ.1δ και στ ΠΚ και της έκθεση κατ’ άρθρο 306 παρ.2 ΠΚ».

«Ζητούμε λοιπόν από την ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη να εφαρμόσει το Σύνταγμα, να ενεργοποιήσει τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και να παύσει να συγκαλύπτει την εγκληματική συμπεριφορά του κ. Καραμανλή. Επιπλέον ζητούμε από τον κ. Καραμανλή να θέσει εαυτόν στην διάθεση της δικαιοσύνης», σημειώνει η Θεοδώρα Τζάκρη.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο που συνέταξε ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ ο Κώστας Αχ. Καραμανλής,

  • αν και γνώριζε ότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα (θέση Ζάχαρη) είχε καταστραφεί από πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2019, δεν προέβη σε οιαδήποτε ενέργεια, καίτοι όφειλε, για την αποκατάσταση της κομβικής σημασίας ζημίας αυτής. Όπως άλλωστε ρητώς αναφέρεται και στο «Πόρισμα Γεραπετρίτη», αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα και ως εκ τούτου καθίσταται πρόδηλη και σαφής, η ουσιώδης παράλειψή του ως άνω Υπουργού.

  • αν και γνώριζε την παύση από το 2020 της λειτουργίας του δευτεροβάθμιου οργάνου ελέγχου και ρύθμισης της κυκλοφορίας στην οδό Καρόλου (Αθήνα), ουδέν έπραξε για την επαναλειτουργία του που ήταν απολύτως αναγκαία για την ασφάλεια των συγκοινωνιών

  • αν και γνώριζε ότι το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ήταν έτοιμο προς λειτουργία ήδη από τον Ιούλιο 2022, ουδέποτε το έθεσε σε λειτουργία

  • δεν υλοποίησε/ολοκλήρωσε τη Σύμβαση 717/2014, με συνέπεια την μη λειτουργία του συστήματος φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, καθώς και του συστήματος ETCS ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΠΕΔΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ. Αντιθέτως δε, παρέτεινε για τρία (3) επιπλέον έτη την υλοποίηση της άνω σύμβασης, καίτοι γνώριζε ότι τούτο οδηγούσε αναπόδραστα στην καθυστέρηση ενεργοποίησης των προαναφερόμενων συστημάτων ασφάλειας

  • δεν θέσπισε νέους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας, καίτοι όφειλε βάσει των οδηγιών 2016/797 και 2016/798, παραβιάζοντας έτσι τα άρθρα 59 και 60 του ν. 4632/2019

  • εξέδωσε στις 30-5-2022 Υπουργική Απόφαση με την οποία αυθαίρετα άλλαξε τις προϋποθέσεις για τη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη, καταργώντας το όριο ηλικίας, ως στοιχείο άμεσα συνδεόμενο με την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας και του επιβατικού κοινού, γνωρίζοντας ότι τοποθετώντας παρανόμως τον εν λόγω Σταθμάρχη στη θέση αυτή, έθεσε σε άμεση διακινδύνευση τα έννομα αγαθά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ασφάλειας των πολιτών

  • αν και γνώριζε ότι ήταν αναγκαία η υπηρεσία δύο σταθμαρχών στους κεντρικούς σταθμούς, αποδέχθηκε τη λειτουργία αυτών μόνο με ένα σταθμάρχη

  • αγνόησε παντελώς την Εμπιστευτική Επιστολή που του απεστάλη στις 6-9-2021 από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητή Φ. ΤΣΑΛΙΔΗ, με την οποία ο τελευταίος τον προειδοποιούσε με εμφατικό και σαφή τρόπο για το σύνολο των ανωτέρω ελλείψεων/καθυστερήσεων κλπ, επισημαίνοντας του τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μέγιστης σοβαρότητας»

  • αγνόησε τις συγκεκριμένες υποδείξεις σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας των συγκοινωνιών μέσων σταθερής ασφάλειας που περιέχονταν στις από 7-9-2021, 9-3-2022, και 1-11-2022 Εξώδικες Δηλώσεις - Γνωστοποιήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, των οποίων είχε λάβει προσωπικά ο ίδιος γνώση

  • αγνόησε παντελώς τις σχετικές υποδείξεις του πορίσματος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, του οποίου είχε λάβει γνώση ήδη από τις 4-10-2021
  • παρότι ήταν άριστος γνώστης της ανωτέρω περιγραφομένης κατάστασης δεν προχώρησε, ως όφειλε, στη λήψη άμεσων διορθωτικών αποφάσεων-μέτρων, ώστε να υπάρχει ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου όπως: το κλείσιμο σταθμών για ενίσχυση κεντρικών σταθμών με πεπειραμένο προσωπικό, τη μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών και τη μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων

«Ακόμα ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης»

Από την πλευρά της η κυβέρνηση κάνει λόγο για επικοινωνιακό πυροτέχνημα του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι απαιτείται συγκεκριμένη διαδικασία για να έρθει μια τέτοια πρόταση στη Βουλή, και η ίδια απαιτείται και τώρα για τον Κώστα Καραμανλή.

«Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας, όποιος θεωρεί ότι υπάρχουν ενδείξεις ενοχής για πράξη ή παράλειψη από πολιτικά πρόσωπα, έχει τη δυνατότητα να συντάξει κατηγορητήριο, το οποίο θα περιέχει και πρόταση για σύσταση προκαταρκτικής εξέτασης και αφού συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό υπογραφών, να το φέρει στην Ολομέλεια της Βουλής, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.
Μέχρι να ακολουθηθεί η ανωτέρω διαδικασία, μιλάμε απλώς για ακόμα ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης».

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.