Πρόσχημα το στοίχημα για την αναβολή

Κυριάκος Θωμαϊδης14 Αυγούστου 2022

Πέντε μέρες πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, εμφανίστηκαν τα συνήθη σενάρια για αναβολή της πρεμιέρας.

Η πλειοψηφία των ΠΑΕ επικαλείται το ζήτημα της μη εκταμίευσης των χρημάτων από το στοίχημα. Θεωρεί ότι η κυβέρνηση όφειλε να δώσει μια προκαταβολή, σε μια εποχή που τα έσοδα των ομάδων είναι προβληματικά. Μάλιστα θυμίζει ότι στην εποχή της έξαρσης του κορωνοϊού, δόθηκε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ σε κάθε ομάδα.

Το υπουργείο Οικονομικών ξεκαθάρισε με επίσημη ανακοίνωσή του ότι η εκκαθάριση για το ποσοστό από το στοίχημα θα γίνει στο τέλος του έτους. Άρα δεν πρόκειται να εκταμιευθεί έστω ένα ευρώ πριν το Γενάρη του 2023.

Ήδη στο εσωτερικό της Λίγκας αναπτύσσεται μια αντικυβερνητική δυναμική, στη λογική «βοηθήστε μας τώρα που έχουμε τις μεγάλες ανάγκες». Μάλιστα κάποιοι βάζουν στο κάδρο τον υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη και τον υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο, οι οποίοι τους προηγούμενους μήνες έδιναν υποσχέσεις για καταβολές εντός Ιουλίου.

Υπάρχει όμως και η μειοψηφική τάση. Υποστηρίζει ότι δεν είναι δυνατόν ο προγραμματισμός ενός πρωταθλήματος να εξαρτάται από τέτοια ζητήματα. Μάλιστα οι διαφωνούντες προχωρούν ένα βήμα παραπέρα: Το στοίχημα είναι το πρόσχημα. Αν υπάρξει αναβολή της πρεμιέρας, θα γίνει γιατί ορισμένες μεγάλες ομάδες δεν είναι αγωνιστικά έτοιμες.

Σε κάθε περίπτωση, το ερώτημα είναι πιο βασανιστικό για το ελληνικό ποδόσφαιρο: Θα συνεχίσουν οι ΠΑΕ να έχουν ως βασική πηγή εσόδων τα τηλεοπτικά και το στοίχημα; Αν ναι, η παθογένεια είναι τόσο μεγάλη που οδηγεί σε πισωγύρισμα.

Πριν από μια πενταετία ο Ρόμαν Αμπράμοβιτς ανέθεσε σε μια εξειδικευμένη εταιρία να ερευνήσει τις πιθανές πηγές εσόδων για την Τσέλσι. Καταγράφηκαν όλα τα οικονομικά αποτελέσματα της ομάδας, διαγνώστηκαν οι εγγενείς αδυναμίες και η έκθεση κατέληξε σε ένα συμπέρασμα: Η βάση των εσόδων μιας επαγγελματικής ποδοσφαιρικής ομάδας δεν μπορεί να είναι ούτε τα τηλεοπτικά ούτε το στοίχημα. Πρέπει να είναι ο κόσμος της. Δηλαδή τα έσοδα από τα εισιτήρια και τις εμπορικές υπεραξίες. Για παράδειγμα ένα μπρελόκ με το λογότυπο της Τσέλσι ή ένα μπουκάλι κρασί που θα παράγει η ομάδα.

Με αυτόν τον τρόπο τα μυθώδη τηλεοπτικά δικαιώματα της Premier League δεν αποτελούσαν το μεγαλύτερο ποσοστό των συνολικών εσόδων της Τσέλσι! Μάλιστα κάποια χρονιά τα έσοδα από την τηλεόραση έφθαναν μόνο το 14% του προϋπολογισμού της ομάδας.

Μόνο με ένα τέτοιο μοντέλο ανάπτυξης, μπορεί να πάει μπροστά το ελληνικό ποδόσφαιρο. Και κυρίως αν πετάξει στα σκουπίδια την αδιανόητη εσωστρέφεια που διακατέχει ένα ολόκληρο πρωτάθλημα τα τελευταία εικοσιπέντε χρόνια.

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.