Οι τουρκικές αρχές απαγόρευσαν, την είσοδο στη χώρα, στον δημοσιογράφο της ΕΡΤ3 και μέλος της ΕΣΗΕΜ-Θ, Νίκο Ασλανίδη. Ο δημοσιογράφος ταξίδευε σήμερα (17/10) με 100 περίπου δημοσιογράφους της Βόρειας Ελλάδας, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής της Ένωσης Συντακτών.
Ωστόσο, κατά τον έλεγχο ταυτοτήτων στα ελληνοτουρκικά σύνορα, στο τελωνείο των Κήπων, οι τούρκικες αρχές δεν του επέτρεψαν την είσοδο, χαρακτηρίζοντας τον ως «ανεπιθύμητο». Αρχικά προχώρησαν στην κράτησή του και στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερος με εντολή να επιστρέψει στην Θεσσαλονίκη, μετά και από διαπραγματεύσεις του Έλληνα προξένου στην Αδριανούπολη και της διοίκησης της ΕΣΗΕΜΘ. Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκος Ασλανίδης έχει “υπογράψει” το ντοκιμαντέρ «Η μπάντα…», αποτελώντας μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας λογοκρισίας ιστορικής μνήμης γύρω από τη Γενοκτονία των Ποντίων.
Το ντοκιμαντέρ που δεν άρεσε στους Τούρκους
Με αφορμή τα 100 χρόνια από την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, το ντοκιμαντέρ «Η μπάντα…» έχει ως κεντρικό θέμα της, την φιλαρμονική ορχήστρα της Κερασούντας. UnmuteRemaining Time -0:00 Fullscreen Η ορχήστρα αυτή αποτελείτο από 13 Έλληνες και τρεις Τούρκους. Όλοι «επιστρατεύτηκαν” με βία από τον σφαγέα των Ελλήνων Τοπάλ Οσμάν. Τους υποχρέωνε να παίζουν τουρκικά εμβατήρια των ώρα που οι Τσέτες βίαζαν, λήστευαν και δολοφονούσαν Έλληνες. Το ντοκιμαντέρ που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τη γειτονική χώρα αναφερόταν στη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου (1916–1923), στον Τοπάλ Οσμάν, βασικό πρωταγωνιστή αιματηρών επιχειρήσεων κατά του ελληνικού στοιχείου, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο αυτά τα γεγονότα είχαν αποσιωπηθεί από την επίσημη τουρκική αφήγηση.
Η αναφορά στο παρελθόν, ακόμη και όταν βασιζόταν σε τεκμηριωμένα ιστορικά στοιχεία, θεωρούταν «επικίνδυνη» από το τουρκικό κράτος — ιδιαίτερα όταν προερχόταν εκ των έσω, δηλαδή από Τούρκους πολίτες. Η προβολή του ντοκιμαντέρ είχε προγραμματιστεί για τις 18 Μαΐου 2019, ημερομηνία ιδιαίτερα φορτισμένη, καθώς συνέπιπτε με την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων.
Η πρωτοβουλία αυτή πάρθηκε από μία ομάδα Τούρκων διανοουμένων, γεγονός που είχε προκαλέσει θετικά σχόλια, καθώς φαινόταν να εκφράζει διάθεση αυτοκριτικής και προώθησης του διαλόγου. Λίγες ημέρες πριν την προβολή, οι τουρκικές αρχές προχώρησαν στην επίσημη απαγόρευση της εκδήλωσης, με διαταγή του αστυνομικού διοικητή της Άγκυρας, γεγονός που φανέρωσε την πολιτική ευαισθησία του θέματος και τους φόβους του τουρκικού “βαθέος κράτους” απέναντι στην ιστορική αλήθεια.
Πηγή: parallaxi.gr