Λάντο Νόρις: Ένας εσωστρεφής Rock Star με γεύση από… κοτόπουλο Ιταλίας

Παναγιώτα Χαλκιά09 Δεκεμβρίου 2025

Η καρό σημαία άρχισε να κυματίζει, οι συνεργάτες του ξέσπασαν σε έξαλλους πανηγυρισμούς και ο ίδιος ρωτούσε ξανά και ξανά τι είχε συμβεί. Είμαι παγκόσμιος πρωταθλητής; Τα «ναι» των συνεργατών του ήταν πολλά και τόσο δυνατά που ταρακούνησαν τον Λάντο και τον έκαναν να πιστέψει ότι το όνειρο που είχε από μικρό παιδί είχε γίνει, πλέον, αληθινό. Ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής! Φώναξε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον μπαμπά του, στους συνεργάτες του και υποσχέθηκε να μην κλάψει ενώ τα δάκρυα, ήδη, κυλούσαν στο πρόσωπο του.

Τι στιγμή! Τι ένταση! Κάθε δευτερόλεπτο ήταν γεμάτο από έντονα συναισθήματα. Ο Λάντο Νόρις έγινε ο 35ος παγκόσμιος πρωταθλητής της ιστορίας της Formula 1, αφού τερμάτισε τρίτος στο Άμπου Ντάμπι, πίσω από τον νικητή Μαξ Φερστάπεν (που πήρε την 8η φετινή του νίκη) και τον Όσκαρ Πιάστρι, και εξασφάλισε τον παρθενικό τίτλο της καριέρας του.

Ο «χορηγός» μπαμπάς, η διπλή ιθαγένεια και το ρεκόρ του Χάμιλτον

Ο 26χρονος οδηγός της McLaren γεννήθηκε στο Μπρίστολ και μεγάλωσε στο Γκλάστονμπερι. Εκτός από την αγγλική έχει και τη βελγική ιθαγένεια λόγω της μητέρας του Σίσκα. Φοίτησε στη Μίλφιντ στο Σομερσέτ αλλά καθώς η καριέρα του αναπτυσσόταν, ήταν ολοένα και πιο δύσκολο να πηγαίνει σχολείο τακτικά, οπότε οι γονείς του φρόντισαν να έχει την κατάλληλη εκπαίδευση με μαθήματα στο σπίτι.

Όπως και ο Τζέσον Μπάτον, ο Νόρις δοκίμασε για πρώτη φορά καρτ στην πίστα Clay Pigeon. Σε ηλικία επτά ετών εκείνος και ο μεγαλύτερος αδερφός του, Όλιβερ (10 τότε), άρχισαν να συμμετέχουν σε αγώνες καρτ. Η ταχύτητα του Νόρις έγινε αισθητή γρήγορα. Από τα πρώτα του χρόνια στο καρτ, ξεχώρισε και χαρακτηρίστηκε «φαινόμενο». Ένας τίτλος απόλυτα δικαιολογημένος καθώς κατέκτησε πέντε σημαντικούς τίτλους σε μόλις τρία χρόνια και το 2014 έγινε ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής CIK-FIA KF σπάζοντας το ρεκόρ του Λιούις Χάμιλτον.

Την επόμενη χρονιά κατέκτησε το πρωτάθλημα Formula 4 με την Carlin, ενώ την επόμενη χρονιά έκανε εξαιρετικές εμφανίσεις σε Formula Renault και Toyota Racing Series. Το 2017 ανέβηκε στη Formula 3, όπου ρίσκαρε μένοντας με την Carlin αλλά δικαιώθηκε από το αποτέλεσμα καθώς στέφθηκε πρωταθλητής.


Μια πόρτα ανοίγει στη McLaren

Οι οικονομικοί πόροι της οικογένειάς του διασφάλισαν ότι είχε ό,τι χρειαζόταν για να ανθίσει το ταλέντο του. Και μόλις μπήκε στη Formula 1, έδειξε αμέσως ότι είχε αυτό που χρειάζεται. Το ταλέντο του δεν πέρασε απαρατήρητο. Η McLaren τον ενέταξε στο πρόγραμμα νέων οδηγών της δίνοντάς του ρόλο σε εξομοιωτή αλλά και την ευκαιρία της πρώτης δοκιμής σε μονοθέσιο F1 στη Βουδαπέστη. Μία εντυπωσιακή εμφάνιση της ομάδας στις δοκιμές στο Hungaroring το 2017 του χάρισε τη θέση, στη θέση του παλιού οδηγού, του 2009 παγκόσμιου πρωταθλητή Τζένσον Μπάτον.

Το 2018, ο Νόρις εντάχθηκε πλήρως στη Formula 2, κερδίζοντας μάλιστα τον εναρκτήριο αγώνα στο Μπαχρέιν. Παρότι το πρωτάθλημα πήγε στον Τζορτζ Ράσελ, ο Λάντο τερμάτισε δεύτερος και, παράλληλα, εξασφάλισε θέση βασικού οδηγού στη McLaren για το 2019 και μάλιστα, πριν καν ολοκληρωθεί η σεζόν. Η χρονιά του στη F2 ήταν κάπως περίεργη καθώς προβλήματα με τον συμπλέκτη του στέρησαν νίκες αλλά η ικανότητα του στο τιμόνι τον έκανε να ξεχωρίσει σε συνθήκες βροχής και πίεσης, όπως συνέβη στη βρεγμένη πίστα της Ουγγαρίας με το αριστουργηματικό του P2.

Το ντεμπούτο στην κορυφαία κατηγορία

Το 2019 η McLaren αποφάσισε να τον ρίξει στη μάχη της Formula 1 δίπλα στον πιο έμπειρο Κάρλος Σάινθ. Ο Λάντο δεν τρόμαξε, άρπαξε την ευκαιρία και έδειξε αμέσως το πόσο ικανός είναι παίρνοντας βαθμούς από τη δεύτερη κιόλας κούρσα. Η ομάδα ανέβαινε επίπεδο και οι δύο οδηγοί είχαν εξαιρετική χημεία.

Η πρώτη μεγάλη στιγμή ήρθε ένα χρόνο αργότερα, όταν το 2020 ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο στην Αυστρία μετά από ένα καταπληκτικό τελευταίο γύρο. με το παρθενικό του βάθρο στην Αυστρία, χάρη σε έναν καταπληκτικό τελευταίο γύρο. Η ανοδική του πορεία συνεχίστηκε και από το 2021 η McLaren άρχισε να βασίζεται ολοένα και περισσότερο πάνω του. Παράλληλα, η απόδοσή του βελτιωνόταν συνεχώς και οι αποφάσεις του έγιναν πιο ώριμες. Έμαθε να διαχειρίζεται τα ελαστικά, να επιλέγει τις κατάλληλες στιγμές για επίθεση και να αποφεύγει τα λάθη. Το πρώτο σκαλί, όμως, δεν ερχόταν δίνοντας του την ευκαιρία να σπάσει το ρεκόρ περισσότερο βάθρων χωρίς νίκη (15) ξεπερνώντας τον Νικ Χάιντφελντ.

Κάποιος άλλος οδηγός θα μπορούσε να επηρεαστεί. Είναι δύσκολο να φτάνεις στην πηγή και να μην μπορείς να πιεις νερό. Εκείνος δεν πτοήθηκε καθόλου. Συνέχισε να δουλεύει, να αναπτύσσει τη σχέση του με το μονοθέσιο του, να καταλαβαίνει τις ανάγκες και τα προτερήματα του και παράλληλα, να πιστεύει βαθιά μέσα του ότι η νίκη ήταν θέμα χρόνου.


Στο Μαϊάμι ήρθε η ώρα του

Την προηγούμενη αγωνιστική χρονιά, το 2024, ήταν η χρονιά κλειδί. Η McLaren βελτίωσε σημαντικά το μονοθέσιο, ο Λάντο βρισκόταν στο απόλυτο αγωνιστικό peak και η τύχη γύρισε επιτέλους με το μέρος του. Στο Grand Prix του Μαϊάμι, οδήγησε μεθοδικά, έξυπνα και καθαρά και είδε πρώτος την καρό σημαία. Μετά από 15 χρόνια, ήταν επιτέλους νικητής.

Η φετινή χρονιά άρχισε με νίκη στην Αυστραλία αλλά οι δυσκολίες δεν άργησαν. Ο συμπαίκτης του, Όσκαρ Πιάστρι, προόδευσε σημαντικά μέσα από σκληρή δουλειά με την ομάδα κατά τη διάρκεια του χειμώνα ενώ ο Νόρις δεν αισθανόταν το μονοθέσιο όπως θα ήθελε για να πιέσει. Οι αναβαθμίσεις του χειμώνα έκαναν το νέο μονοθέσιο πιο γρήγορο αλλά εισήγαγαν μία αίσθηση «μουδιάσματος» στον εμπρός άξονα, που τον εμπόδιζε να εκμεταλλευτεί πλήρως το μονοθέσιο.

Η προσαρμογή στην εμπρός ανάρτηση αναπτύχθηκε με στόχο να του δώσει καλύτερο «feeling» και εγκαταστάθηκε στον Καναδά τον Ιούνιο. Η ενέργεια αυτή βελτίωσε την αίσθηση στο μονοθέσιο και από τότε η πορεία του πήρε θετική τροχιά. Παρά το γεγονός ότι στο τέλος Αυγούστου είχε μείνει 34 πόντους πίσω από τον Πιάστρι, μόλις εννέα αγώνες αργότερα κατέκτησε τον τίτλο.


Ένας εσωστρεφής με social και αγάπη στο κοτόπουλο με γεύση…  Ιταλίας

Οι άνθρωποι που τον γνωρίζουν κάνουν λόγο για έναν άνθρωπο ιδιαίτερα εσωστρεφή και ντροπαλό με χαρακτηριστικά μικρού παιδιού. Είναι ήσυχος και σιγά σιγά νιώθει πιο άνετος με τον εαυτό του.

Είναι ιδιαίτερα αγαπητός στο κοινό και πρόθυμος να αλληλεπιδρά μαζί του μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η δημόσια παρουσία του αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν έκανε live streams παίζοντας video games, κάτι που εκμεταλλεύθηκε για να χτίσει τη δική του gaming και lifestyle επωνυμία.

Έχει μια ιδιαίτερη αγάπη στον Φερνάντο Αλόνσο και μάλιστα, δε δίστασε να του σερβίρει τσάι κατά τη διάρκεια μιας βροχερής περιόδου δοκιμών στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Αουστίν. Οι δυο οδηγοί έχουν ανταλλάξει και κράνη ενώ ο Ισπανός δε δίστασε να τον χαρακτηρίσει ροκ σταρ.

Η διατροφή του χαρακτηρίζεται από συνέπεια, ευελιξία και επίγνωση των αναγκών του σώματος του. Όταν βρίσκεται στο σπίτι του, ο Βρετανός πιλότος αποφεύγει τις υπερβολές και προτιμά κάτι γρήγορο και ελαφρύ. Συνήθως, φτιάχνει μόνος του σαλάτα με κοτόπουλο, την οποία μπορεί να καταναλώσει άμεσα ή να φυλάξει για αργότερα. Όπως παραδέχεται, είναι μια εύκολη και πρακτική λύση, ειδικά όταν έχει περιορισμένο χρόνο λόγω προπόνησης ή ταξιδιών.

Κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων, ο Νόρις κρατά τη διατροφή του σε απλές, μικρές ποσότητες. Το πρωινό του περιλαμβάνει αυγό ποσέ με αβοκάντο πάνω σε ψωμί, συνοδευόμενο από γιαούρτι με μούσλι ή βρώμη με μούρα. Για το μεσημεριανό, έχει μια σταθερή αδυναμία που ακούει στο όνομα wrap με κοτόπουλο. Όπως λέει χαρακτηριστικά, το συγκεκριμένο γεύμα είναι στην καθημερινότητά του τα τελευταία έξι χρόνια. Είναι ευέλικτο, θρεπτικό και εύκολο στην παρασκευή. Το βραδινό γεύμα στα Grand Prix είναι συνήθως ελαφρύ, χωρίς υπερβολές. Μικρά γεύματα, περισσότερα σνακ και ποτέ ένα μεγάλο, βαρύ πιάτο πριν από τον αγώνα.


Όταν δεν αγωνίζεται, ο Νόρις απολαμβάνει πιο ελεύθερα τα βραδινά του γεύματα. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στην ιταλική κουζίνα και τα μακαρόνια και οι πίτσες έχουν την τιμητική τους όταν βγαίνει έξω με φίλους. Για τα cheat meals του, μετά από δύσκολους αγώνες σε θερμά κλίματα όπως η Σιγκαπούρη ή το Όστιν, επιλέγει μπέργκερ κοτόπουλου με μαγιονέζα και γλυκοπατάτες και η μεγάλη του αγάπη pancakes με φρούτα, μαρμελάδα ή Nutella. Σιχαίνεται τα θαλασσινά. Ο ίδιος τα αποφεύγει εντελώς και δεν προσπαθεί να τα πλησιάσει.

Η πρώτη του κίνηση μετά την καρό σημαία; Μια παγωμένη Coca Cola, ειδικά όταν βρίσκεται στο βάθρο καθώς όπως έχει περιγράψει είναι η απόλυτη ικανοποίηση μετά από εξάντληση. Παράλληλα, έχει αδυναμία στο Monster Energy, που του προσφέρει την απαραίτητη τόνωση μετά από πολύωρη καταπόνηση.

Όσο για τις στυλιστικές του επιλογές προτιμά ένα άνετο και αυθεντικό στυλ που αντικατοπτρίζει πλήρως την προσωπικότητά του. Προτιμά τα φούτερ και τις φόρμες, επιλέγοντας την άνεση έναντι της μόδας, ειδικά στα ταξίδια, όπου δίνει προτεραιότητα στη ξεκούραση και τη χαλαρότητα. Αν και δηλώνει πως δεν είναι ιδιαίτερα «μοδάτος», δείχνει ξεκάθαρο ενδιαφέρον για τον σχεδιασμό και την αισθητική, έχοντας αδυναμία στα παπούτσια και διαθέτει μια συλλογή από sneakers Zegna και track pants Palm Angels που δεν αποχωρίζεται. Το στιλ του χωρίζεται σε τρεις εκδοχές το επαγγελματικό, όπου ακολουθεί τις οδηγίες της McLaren, το casual με κυρίαρχο κριτήριο την άνεση και το πιο προσωπικό, όταν βγαίνει με φίλους. Η συνεργασία του με την TUMI του έδωσε την ευκαιρία να συνδυάσει την αγάπη του για το design και τα ταξίδια, ενώ ακόμα και στα αρώματα, επιλέγει διαφορετικά ανά περίσταση, πάντα με έμφαση στη λεπτομέρεια.

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Μπείτε στην παρέα μας στο instagram

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook

Εγγραφείτε στο κανάλι του metrosport.gr και του Metropolis 95.5 στο youtube

Μαζί και στο spotify

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.