Η άλλη πλευρά του Μουντιάλ: οι εταιρείες-κολοσσοί, το μάρκετινγκ, τα δισεκατομμύρια που τζιράρονται

Δημήτρης Κανελλάκης19 Νοεμβρίου 2022

Το Μουντιάλ στο Κατάρ ξεκινάει αύριο και τα βλέμματα των φίλων του ποδοσφαίρου σε όλο τον πλανήτη στρέφονται στην αραβική χώρα. Στο Κατάρ θα βρίσκεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος μέχρι και τις 18 Δεκεμβρίου, οπότε και είναι προγραμματισμένος ο τελικός της διοργάνωσης, ο αγώνας που θα αναδείξει την ομάδα που θα στεφθεί παγκόσμια πρωταθλήτρια.

Πέρα από οτιδήποτε άλλο, πέρα από την κατάσταση στην οποία θα παρουσιαστούν οι ομάδες, ποιες θα επιβεβαιώσουν τα προγνωστικά που τις θέλουν να προχωράνε και να διεκδικούν την κατάκτηση του τροπαίου και ποιες θα τα διαψεύσουν, έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα λειτουργήσει η ιδιαιτερότητα της διεξαγωγής μέσα στο χειμώνα, σε συνδυασμό και με το θέμα της ώρας των αγώνων.

Είναι δεδομένο ότι πάντα ένα από τα μείζονα ζητήματα για μια διοργάνωση Μουντιάλ ή Euro, είναι η στρατηγική του μάρκετινγκ να επιτυγχάνει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα: να εξασφαλίζει, δηλαδή, ότι τη διοργάνωση θα παρακολουθήσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι, τα ποσοστά θεαματικότητας των τηλεοπτικών σταθμών να είναι όσο το δυνατόν υψηλότερα, οι χορηγοί να μείνουν ικανοποιημένοι από την προβολή των προϊόντων τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται εδώ και πολύ καιρό οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που πρωταγωνιστούν στην αγορά των δισεκατομμυρίων ευρώ που τζιράρονται παγκοσμίως γύρω από το ποδόσφαιρο, επιδιώκοντας να έχουν οφέλη ανάλογα αυτών που είχαν σε προηγούμενες διοργανώσεις.

Κακά τα ψέματα, αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους στόχους που τίθενται κάθε φορά που έχουμε μια τόσο μεγάλη διοργάνωση: η αύξηση των εσόδων, η δημιουργία συνθηκών που θα φέρουν περισσότερους ανθρώπους παγκοσμίως κοντά στο ποδόσφαιρο, ώστε στην συνέχεια οι εταιρείες-κολοσσοί να τους φέρουν, ως καταναλωτές, πλέον, κοντά στους χορηγούς και τα προϊόντα τους.

Αυτή είναι, είτε μας αρέσει είτε όχι, η άλλη πλευρά ενός Μουντιάλ. Για ορισμένους, μάλιστα, αυτή είναι η... κυρίαρχη, πολλές φορές πλευρά, αφού φτάνει στο ίδιο σχεδόν επίπεδο με τον απόλυτο πρωταγωνιστή που δεν θα πρέπει, φυσικά, να είναι άλλος από το ποδόσφαιρο...

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.