Γιατί δεν μπορούν, όπως τα Τρίκαλα, να είναι... πρότυπα και άλλες ελληνικές πόλεις;

Δημήτρης Κανελλάκης16 Οκτωβρίου 2020

Για όσους παρακολουθούν την πορεία και το έργο του Δημήτρη Παπαστεργίου, από τον Μάιο του 2014 που για πρώτη φορά εξελέγη δήμαρχος Τρικκαίων έως και σήμερα που εξακολουθεί να ηγείται του συγκεκριμένου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και της ΚΕΔΕ, πλέον, ασφαλώς και δεν υπήρξε κάποια έκπληξη στο άκουσμα της είδησης ότι στα Τρίκαλα καταργούν τα φανάρια και φτιάχνουν ασφαλείς διαβάσεις.

Σε μια πόλη η οποία είναι πρότυπο όχι μόνο για κάθε ελληνικό δήμο αλλά και για πολλούς εκτός της χώρας μας, η μοναδική στην Ελλάδα που επέβαλλε πλήρως τον αντικαπνιστικό νόμο, κατέχει τα σκήπτρα της πρώτης ψηφιακής πόλης, διαθέτει τον μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο στην Ελλάδα κι οι 7 στους 10 κατοίκους της μετακινούνται με ποδήλατο, διαθέτει λεωφορείο χωρίς οδηγό και κανείς δεν βλέπει -όπου υπάρχουν μαζεμένοι- τους κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης στο κέντρο και άλλα σημεία της, διότι τους... έκρυψε με καλαίσθητους ξύλινους φράκτες, καμία καινοτόμα, πρωτοποριακή, οικολογική πρωτοβουλία, καμία έξυπνη ιδέα δεν ξαφνιάζει.

Ολα είναι αναμενόμενα, κι ειδικά στο ψηφιακό σκέλος, καθώς διανύουμε πια την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, για τον δήμο Τρικκαίων υπάρχει μπροστά πεδίο δόξης λαμπρό.Ωστόσο, το ζήτημά μας δεν είναι τι κάνουν ο Παπαστεργίου κι οι συνεργάτες του στα Τρίκαλα. Αυτοί έχουν όραμα, σχέδιο, βούληση, ικανότητες, ξέρουν τι θέλουν να κάνουν και πώς.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι οι άλλοι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα γιατί δεν προσαρμόζονται, δεν ακολουθούν, δεν αντιγράφουν, έστω, τα Τρίκαλα.

Σχολίασαν πολλοί σήμερα την ανάρτηση του Παπαστεργίου για την κατάργηση των φαναριών και την κατασκευή ασφαλών διαβάσεων στα Τρίκαλα.

Μου έκανε εντύπωση το σχόλιο πρώην αντιδημάρχου στο δήμο Θεσσαλονίκης, ο οποίος έγραψε στον λογαριασμό του στο fb ότι “αν πας στη Θεσσαλονίκη να προβείς σε τέτοιες παρεμβάσεις θα αντιμετωπίσεις τα εξής:

- έχεις άδεια από την Περιφέρεια, την Αποκεντρωμένη, την Δνση Τροχαίας?

- έχεις κυκλοφοριακή μελέτη για τον καταργούμενο κόμβο, με φωτεινό σηματοδότη? Αφού οι σηματοδότες είναι στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας τι δουλειά έχει ο Δήμος?

- απαγορεύονται πασαλάκια και έγχρωμη άσφαλτος.

*επιτρέπεται η πολυνομία, η γραφειοκρατία, οι δηλώσεις ότι θα κάνω...”

Συγνώμη, αλλά στα δικά μου αυτιά αυτού του είδους οι τοποθετήσεις ακούγονται ως δικαιολογίες και όχι ως επιχειρήματα.

Δηλαδή, ο Παπαστεργίου κάνει ό,τι γουστάρει στα Τρίκαλα χωρίς να ρωτάει κανέναν; Οπου χρειάζονται άδειες δεν τις εκδίδει; Οπου χρειάζονται συναινέσεις δεν τις εξασφαλίζει; Οπου δεν είναι δική του αρμοδιότητα αλλά κάποιου άλλου φορέα τον γράφει στα παλιά του τα παπούτσια και προχωράει; Δε νομίζω...

Θεωρώ δεδομένο ότι για κάθε έργο που κάνει τηρεί όλες τις νόμιμες διαδικασίες. Και, προφανώς, δεν ψάχνει για δικαιολογίες. Ούτε πτοείται όταν βρίσκει εμπόδια.

Οι υπόλοιποι αυτοδιοικητικοί στην Ελλάδα, οι περισσότεροι γιατί υπάρχουν και δήμαρχοι οι οποίοι έχουν, επίσης, να επιδείξουν εξαιρετικό έργο, μάλλον, νοιάζονται μόνο για να εκλεγούν και μετά απολαμβάνουν την επιτυχία τους, χωρίς να ζορίζονται και πολύ για το πώς θα έχουν μελέτες, πώς θα ωριμάσουν τα έργα, πώς θα βρούνε προγράμματα για να εξασφαλίσουν την χρηματοδότησή τους, πώς θα πείσουν τους δημότες για τα οφέλη αυτών των έργων.

Αυτή την στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 2,5 δις ευρώ διαθέσιμα, μέσω του προγράμματος “Αντώνης Τρίτσης”, για την τοπική αυτοδιοίκηση.Είμαι βέβαιος ότι στα Τρίκαλα ξέρουν ήδη ποια έργα θέλουν να κάνουν, αν είναι επιλέξιμα, πόσα χρήματα χρειάζονται και αν μπορούν να τα εντάξουν. Δεν θα παραξενευόμουν αν κάποιος μου έλεγε ότι έχουν ήδη έτοιμες και τις μελέτες.

Οι υπόλοιποι τι κάνουν; Ειδικά οι δήμοι που έχουν ακόμη... “παρκαρισμένα” λεφτά από το πρόγραμμα “Φιλόδημος” και δεν μπήκαν ποτέ στον κόπο ώστε να τα εξασφαλίσουν για τους δημότες τους;

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.