Forthnet-Nova: Διαγράφει τα χρέη, επενδύει 100 εκατ. ευρώ η United Group!

Metrosport Team01 Δεκεμβρίου 2020

Η υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης, κατά πληροφορίες μέσα στον Δεκέμβριο, από τη United Group για την απόκτηση του ποσοστού της Forthnet που δεν ελέγχει, δηλαδή έως και του 15%, αποτελεί την αμέσως επόμενη κίνηση του ευρωπαϊκού ιδιωτικού επενδυτικού κεφαλαίου που ανήκει στην BC Partners με επικεφαλής τον Νίκο Σταθόπουλο.

Από τον Σεπτέμβριο, οπότε ολοκληρώθηκε η συμφωνία εξαγοράς χρέους της Forthnet, αρχικού ύψους 281 εκατ. ευρώ, οι εξελίξεις ως προς την εξυγίανση της εταιρείας παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών έχουν πυκνώσει. 

Το πρώτο δεκαήμερο του μήνα, η BC Partners αγόρασε τα ποσοστά του 9,63% και 14,1% που η μαλτέζικη εταιρεία τηλεπικοινωνιών Go Plc και η Wind, αντίστοιχα, διέθεταν στη Forthnet, σε τιμή που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο της τιμής διαπραγμάτευσης της μετοχής.

Απομένουν να αποκτηθούν το 9,63% της αραβικών συμφερόντων Mazaars Invest και το 2,77% της Vodafone, ενώ η United, μετά τη μετατροπή σε μετοχές μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου, θα ελέγχει το 85% του μετοχικού κεφαλαίου της Forthnet. 

Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί, μέσω υποβολής δημόσιας πρότασης συνδυαστικά, εάν χρειαστεί, με την άσκηση του δικαιώματος εξαγοράς (squeeze-out), στο 100%. 

Ηδη, βεβαίως, η United Group ελέγχει την πλειοψηφία της Forthnet της οποίας η επανεκκίνηση θα στηριχθεί αφενός στο ότι θα μετατραπεί σε εταιρεία με μηδενικό δανεισμό και αφετέρου στις νέες επενδύσεις που σχεδιάζει ο βασικός μέτοχος, με αφετηρία το 2021.

Αναπόσπαστο τμήμα του σχεδίου για την επόμενη μέρα αποτελεί η απαλλαγή της Forthnet από τα δάνεια της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ που έχει αποκτήσει η BC Partner προς 45 εκατ. ευρώ. Με την εταιρεία να υπολογίζεται ότι κατέβαλε περίπου μόλις 0,15 ευρώ για κάθε ευρώ χρέους, αγόρασε δηλαδή τα τραπεζικά δάνεια με μεγάλο «κούρεμα», θα προχωρήσει το αμέσως προσεχές διάστημα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στη διαγραφή τους, ώστε η επανεκκίνηση της εταιρείας να γίνει χωρίς «βαρίδια».

Ο νέος ιδιοκτήτης της Forthnet σχεδιάζει επενδύσεις της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ, που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την ενίσχυση της συνδρομητικής τηλεόρασης Nova με νέο ψυχαγωγικό και αθλητικό περιεχόμενο. Προς την κατεύθυνση αυτή, η BC Partners διεκδικεί τα τηλεοπτικά δικαιώματα για τη μετάδοση των αγώνων του Champions League, ενώ δίνει βαρύτητα στην αξιοποίηση της τεχνολογίας που έχει αναπτύξει, έχοντας δημιουργήσει τη δική της τεχνολογική λύση παροχής περιεχομένου Over-the-top (σημ.: για την εξασφάλιση του οποίου απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο και ενεργή συνδρομή). 

Εκτός από την αναβάθμιση της Nova, η BC Partners, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα επενδύσει και στον τομέα της τεχνολογίας στην Ελλάδα, με το ιδιωτικό fund να διαθέτει τη θυγατρική τεχνολογική εταιρεία United Cloud, η οποία έχει αναπτύξει και την Over-the-top πλατφόρμα «ΕΟΝ».

Δίχως αμφισβήτηση, το επόμενο διάστημα ο ανταγωνισμός στις τηλεπικοινωνίες θα ενταθεί. H Forthnet, απαλλαγμένη από το βάρος των δανείων, θα επιδιώξει να αυξήσει το σύνολο των συνδρομητών της που διαμορφώνονται σήμερα σε 873.000 και διαθέτοντας νέα προϊόντα να ενισχύσει το μερίδιό της στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης. 

Οι σαρωτικές αλλαγές στην εταιρεία ξεκίνησαν πριν από περίπου δέκα ημέρες με την απομάκρυνση του μέχρι πρότινος διευθύνοντος συμβούλου της Forthnet Π. Παπαδόπουλου και την αντικατάστασή του με τον Δ. Τζελέπη που θα εκτελεί καθήκοντα μεταβατικού CEO μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου, οπότε θα πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση για την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου.

Στις 14 Δεκεμβρίου το "ντέρμπι" με την Cosmote

Η πρώτη «δοκιμασία» της Forthnet στην ελληνική αγορά, υπό τον έλεγχο της United Group, περιλαμβάνει τη διεκδίκηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Champions League για το διάστημα 2021-2024 και του UEFA Super Cup για την περίοδο 2021-2023. 

Ο έτερος διεκδικητής και κάτοχος, από το 2014, των δικαιωμάτων των δύο αθλητικών διοργανώσεων είναι η Cosmote, με την προσφορά της εταιρείας για την τριετία 2018-2021 να τοποθετείται στα 80 εκατ. ευρώ.

Παρότι οι αθλητικές διοργανώσεις και δη το Champions League έχουν σημαντική βαρύτητα στο οπτικοακουστικό προϊόν των παρόχων, στελέχη του κλάδου των τηλεπικοινωνιών αναφέρουν πως σηματωρός στη συνδρομητική τηλεόραση αποτελεί το ευρύτερο ψυχαγωγικό περιεχόμενο. 

Δεν είναι τυχαίο ότι η Cosmote επενδύει και πραγματοποιεί πρότυπες παραγωγές και συμπαραγωγές, ενώ από την πλευρά της η θυγατρική της United Group, United Media, παράγει, ετησίως, περισσότερες από 20.000 ώρες πρωτότυπου περιεχομένου το οποίο διανέμεται στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.

Ως προς το πρακτικό σκέλος του διαγωνισμού για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων των διεθνών αθλητικών διοργανώσεων, ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών, που είναι διαφορετική για κάθε ευρωπαϊκή χώρα, έχει οριστεί η 14η Δεκεμβρίου. 

Η διαδικασία υλοποιείται από την Team Marketing, την εταιρεία μάρκετινγκ της UEFA με αντικείμενο την εκμετάλλευση των εμπορικών δικαιωμάτων των αθλητικών διοργανώσεων.

Τα βλέμματα είναι στραμμένα και στο τίμημα που θα προσφέρουν οι διεκδικητές των δικαιωμάτων, το οποίο εκτιμάται ότι, αυτή τη φορά, θα είναι αυξημένο λόγω του ενισχυμένου ανταγωνισμού, αλλά κι επειδή το πακέτο της UEFA περιλαμβάνει τις διοργανώσεις Europa Conference League (ξεκινάει το 2021) και Youth League.

Πηγή: kathimerini.gr

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.