EUPHORIA: Οι θησαυροί της μακεδονικής γης στις διεθνείς και εγχώριες αγορές

Metrosport Team16 Οκτωβρίου 2021

Τα αυθεντικά ελληνικά προϊόντα με την ονομασία ΠΟΠ (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) και ΠΓΕ (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη) πρόβαλε σε εκδήλωση της η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ).

Στόχος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της ΠΚΜ είναι να αναδείξει, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος EUPHORIA, τους θησαυρούς της μακεδονικής γης, όχι μόνο στις ξένες αγορές αλλά και στην εγχώρια αγορά. 

Ο Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης και πρώην Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Κιλτίδης, υπογράμμισε την ανάγκη αξιοποίησης της εδαφοκλιματικής συνθήκης και των γόνιμων εδαφών της χώρας μας, σύμφωνα με τα ποιοτικά γνωρίσματα των προϊόντων, που πρέπει να πάρουν ευρωπαϊκή ταυτότητα.

Όπως ανέφερε o κ. Κιλτίδης, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη θα συμμετάσχει σε μια σειρά προγραμμάτων κατά την περίοδο 2021-2025, μεταξύ των οποίων είναι τα Experience_Eu, που προσβλέπουν στην προώθηση ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων σε ασιατικές αγορές και το System, που θα προβάλει τα προϊόντα σε χώρες όπως η Γερμανία, η Σουηδία, η Ιταλία και, γενικότερα, όπου υπάρχει ελληνισμός.

Μπάτος: «Πρέπει να γίνει κτήμα μας ο γεωργοδιατροφικός τομέας»

Τη δυναμική οικονομική παρουσία της μακεδονικής γης ανέφερε και ο Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Σωτήρης Μπάτος, επισημαίνοντας πως η ΠΚΜ είναι η περιφέρεια με τη δυναμικότερη πρωτογενή παραγωγή, καθώς περίπου το ¼ του πρωτογενούς ΑΕΠ της χώρας παράγεται στα μακεδονικά εδάφη.

«Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη συνεστήθη με 18 φορείς και θέλουμε να την κρατήσουμε όσο γίνεται ψηλά, να μην εκπέσει σε καταστάσεις λαϊκισμού ή μιας εταιρείας, που θα συγκεντρώνει κάποια χρήματα για να διαπραγματεύεται αυτά τα ύψιστα ζητούμενα. Η έννοια του γεωργοδιατροφικού τομέα πρέπει πάση θυσία να γίνει κτήμα μας. Ναι, γεωργοδιατροφικός τομέας με πάνω από 30% στο ΑΕΠ», δήλωσε ο κ.Κιλτίδης.

Τα προϊόντα και οι συμμετέχοντες

Τα προϊόντα με ευρωπαϊκή, πλέον, ταυτότητα, που συνδυάζουν την ποιότητα με την παράδοση είναι τα: γιαούρτι, κασέρι ΠΟΠ, φέτα ΠΟΠ, μπάτζος ΠΟΠ, μανούρι ΠΟΠ, ροδάκινο Νάουσας ΠΟΠ, κεράσι Ροδοχωρίου ΠΟΠ, ακτινίδιο Πιερίας ΠΟΠ και οίνοι ΠΟΠ και ΠΓΕ. «Δεν θέλω να αποκλειστεί κανένας. Θέλω να λάβει γνώση όλος ο επιχειρηματικός κόσμος της μεταποίησης, της διατροφής, όλος ο παραγωγικός χώρος με τους ανθρώπους του μόχθου και της παραγωγής και να μην υπάρχει κανένας αποκλεισμός», τόνισε ο κ. Κιλτίδης, στέλνοντας μήνυμα ενότητας.

Ωστόσο η απουσία προϊόντων ΕΠΙΠ (Εγγυημένα Παραδοσιακά Ιδιότυπα Προϊόντα) είναι κάτι αρκετά λυπηρό για την ελληνική αγορά, καθώς η καρποφόρα ελληνική γη ευνοεί την παραγωγή τέτοιων προϊόντων.

«Δεν έχουμε κανένα προϊόν ΕΠΙΠ. Για να καταλάβουμε την τραγωδία αυτής της χώρας. Ποιοι; Εμείς, που έχουμε την πιπεριά της Γκαρατζόβας, τα στραγγιστά, την παράδοση των παππούδων και των γιαγιάδων μας. Δεν υπάρχει παραδοσιακό προϊόν κατοχυρωμένο στην ΕΕ», επεσήμανε εμφατικά ο κ.Κιλτίδης.

Η δράση του EUPHORIA και της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, με μια σειρά συναντήσεων, προγραμμάτων, ενεργειών έρευνας και προβολής, έρχεται να βάλει ένα τέλος στην υποκατανάλωση και την ισχνή προβολή των προϊόντων, τις συνέπειες, δηλαδή, της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΠΕΡΓΗ

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.