Εδώ παρκάρουν μόνο γυναίκες - Πού και γιατί δημιουργήθηκαν ειδικές θέσεις στάθμευσης

Metrosport Team20 Μαρτίου 2023

Ασπίδα προστασίας στο γυναικείο φύλλο προσφέρουν κάποιες θέσεις στάθμευσης οι οποίες δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον ανδρικό πληθυσμό. Ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέτρο για τη μείωση των επιθέσεων εις βάρος των γυναικών σε χώρους στάθμευσης έχουν λάβει αρκετές χώρες ανά τον κόσμο, δημιουργώντας θέσεις πάρκινγκ μόνο για το γυναικείο φύλο.

Με τα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και επιθέσεων σε βάρος των γυναικών να αποτελούν μια ανεπούλωτη πληγή εδώ και πολλές δεκαετίες, οι συγκεκριμένες θέσεις στάθμευσης προσφέρουν ένα χέρι βοήθειας στις οδηγούς, ώστε αυτές να μην κυριεύονται από φόβο και να μην απειλούνται όταν επιχειρούν να εισέλθουν στο αυτοκίνητό τους ή να εξέλθουν από αυτό.

Ως εκ τούτου, οι εν λόγω θέσεις βρίσκονται κοντά σε εξόδους, την ίδια ώρα που εποπτεύονται διαρκώς από κάμερες. Πολλές από τις θέσεις φέρουν διαγραμμίσεις σε ροζ χρώμα ώστε να είναι πιο εύκολα εντοπίσιμες, ενώ μπορεί να πλαισιώνονται και από σχετικές πινακίδες.

Επιπροσθέτως, σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πλατύτερες απ’ ό,τι οι υπόλοιπες θέσεις στάθμευσης, προκειμένου να παρέχουν επαρκή χώρο ελιγμών και διαφυγής σε περίπτωση που δεχθούν επίθεση.

Οι πρώτοι χώροι στάθμευσης για γυναίκες δημιουργήθηκαν το 1990 στη Γερμανία ως μέτρο για την ενίσχυσης της ασφάλειας των γυναικών και τη μείωση του κινδύνου σεξουαλικών επιθέσεων.

Μετά τη Γερμανία, το συγκεκριμένο μέτρο υιοθετήθηκε και από άλλες χώρες όπως η Κίνα και η Νότια Κορέα. Ειδικότερα, στη Σεούλ οι θέσεις πάρκινγκ για γυναίκες θεσπίστηκαν το 2009 μετά από μια σειρά βίαιων εγκλημάτων σε υπόγειους χώρους στάθμευσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ορισμένες περιοχές της Γερμανίας ο νόμος επιβάλλει στους ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης να χωροθετούν το τουλάχιστον 30% του χώρου τους αποκλειστικά για τις γυναίκες οδηγούς.

Όπως το αναφέρει το BBC, κάτι αντίστοιχο έπραξε και η Σεούλ. Οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων με περισσότερες από 30 θέσεις υποχρεώθηκαν να διαθέτουν το 10% σε γυναίκες.

Όπως θα περίμενε κανείς, οι γυναικείες θέσεις στάθμευσης δεν άργησαν να αποτελέσουν πεδίο διαξιφισμού, με τις οδηγούς να εστιάζουν στο γεγονός ότι οι θέσεις ήταν πλατύτερες, κάτι που, όπως ανέφεραν, διαιώνιζε τη λανθασμένη αντίληψη ότι υστερούν σε ειδικές ικανότητες, συγκριτικά με τους άνδρες.

Από την άλλη, ορισμένοι άνδρες οδηγοί… σήκωσαν τη σημαία της αντεπίθεσης, αποδοκιμάζοντας το γεγονός ότι αποκλείονταν από ορισμένες θέσεις στάθμευσης.

Πηγή: carandmotor.gr

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.