Δούσης: «Βάζουμε τις τιμές τόσο εξωπραγματικά ψηλά που ο κόσμος πάει Τουρκία, Αλβανία, Κροατία»

Metrosport Team19 Ιουνίου 2023

Στο Metropolis 95.5 και την εκπομπή «Τρίτο Ημίχρονο» φιλοξενήθηκε ο γνωστός δημοσιογράφος Τάσος Δούσης και μίλησε για το φαινόμενο της αισχροκέρδειας στα ελληνικά νησιά που έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα στον τουρισμό της Ελλάδας.

O Τάσος Δούσης είπε τα εξής: «Ως γρανάζι της τουριστικής βιομηχανίας θεωρώ ότι δυστυχώς έχουμε μπει σε κατηφορικό δρόμο διότι κάποιοι θεωρούν ότι μπορούν σε 2-3 μήνες να κάνουν περιουσία και να βγάλουν τα λεφτά για τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι δυνατόν να παρατηρούνται φαινόμενα τρομερής αισχροκέρδειας εναντίον των τουριστών σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της επικράτειας, όχι μόνο στη Μύκονο και στη Σαντορίνη. Αυτό που έγινε στη Μύκονο τα περασμένα 3 χρόνια το πληρώνουμε τώρα. Αυτό το τρομερό όργιο στον τουρισμό που κλέβανε τους ανθρώπους, αυτά τα περίφημα «χρυσά» καλαμαράκια τα πληρώνουμε μέχρι σήμερα. Κάποιοι απαράδεκτοι επαγγελματίες βάζουν τους τουρίστες να καθίσουν σε τραπέζια και χωρίς να τους έχουν ότι για να δουν εκεί το ηλιοβασίλεμα, πρέπει να κάνουν ελάχιστη κατανάλωση 1000 ευρώ. Και τον βάζουν τον άνθρωπο να καθίσει εκεί και του ζητάνε 1000 ευρώ τη στιγμή που αυτός έχει πάρει ένα ποτήρι κρασί. Και μετά τον απειλούν κλπ. Αυτά τα πράγματα που γινόντουσαν πέρσι και πρόπερσι στη Μύκονο, στη Σαντορίνη και σε άλλα μέρη τα πληρώνει σήμερα ο τουρισμός. Γιατί υπάρχει σήμερα ένα ολόκληρο κίνημα εναντίον της χώρας μας. Αν μπείτε στο Booking και βάλετε ξενοδοχεία σε Μύκονο, Σαντορίνη, Κρήτη, Κέρκυρα για 1-20 Αυγούστου θα δείτε ότι στη Μύκονο είναι 350 ανοιχτά ξενοδοχεία, στη Σαντορίνη 450, σε όλη την Κρήτη 1200, δεν έρχεται κανένας. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Πατάς Μύκονος για 1-20 Αυγούστου και βλέπεις 350 κενά ξενοδοχεία με διαθέσιμα καταλύματα. Πατάς Σίφνος και έχει 2 μόνο ξενοδοχεία. Η Τήνος 50.

Πρόσφατα έκανα ένα ρεπορτάζ για την Κω που έχει 1.300.000 τουρίστες τον χρόνο, ένα νησί με 30.000 κατοίκους, είναι τουριστική βιομηχανία. Πάω σε ένα νέο ξενοδοχείο και ένα δωμάτιο 18 τ.μ. με πισίνα, πολύ ωραίο, και το νοικιάζουν 400 ευρώ. Λέω «είσαι σίγουρη ότι θα το νοικιάσεις;». Μου λέει «κι ο διπλανός τόσο το έχει». Σας πληροφορώ ότι το μοναδικό ξενοδοχείο στην περιοχή που δεν έχει κόσμο είναι αυτό. Δουλεύουν τα ξενοδοχεία που έχουν λογικές τιμές. Τα προηγούμενα 3 χρόνια ήμασταν trend γιατί είμαστε παγκόσμιος και πανέμορφος προορισμός. Ήμασταν όμως trend και για τους διάσημους και για τους spenders, αυτούς που έχουνε λεφτά. Αυτοί οι τύποι μαζί τραβάνε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, λόγω προβολής και δημοσιότητας. Αυτούς εμείς τους υποδεχτήκαμε, τους βάλαμε να ξοδέψουν χρήματα και μετά τι κάναμε; Τους κλέψαμε από πάνω. Μπαίναμε στα ξενοδοχεία τους, τους παίρναμε τα ρολόγια, τους πλακώναμε στο ξύλο, τους χρεώναμε εξτρά τα τραπέζια. Και όλοι αυτοί οι τύποι έχουν πλακωθεί στην αρνητική διαφήμιση. Αποτέλεσμα είναι ότι επειδή πλέον δεν έρχονται οι big spenders στη Μύκονο, την τρώνε και τα ακριβά σκάφη. Άρα αφού δε θα έρθει ο τουρίστας να ξοδέψει στη Μύκονο, δε θα έρθουν και τα υπόλοιπα. Αυτοί οι τύποι έχουν παγκόσμια προβολή και δεν έρχεται ούτε αυτός που θα ξοδέψει λιγότερα. Γι αυτό βλέπεις το φαινόμενο η Κέρκυρα να έχει 400 κενά καταλύματα τον Αύγουστο.

Έχω δει τρομερά πράγματα και έχω τρελαθεί. Εκεί που δεν είχαμε τουρίστες, ξαφνικά βρεθήκαμε με 33 εκατομμύρια τουρίστες. Και αντί να λέμε «Παναγία μου, έλα να “παίξουμε μπάλα”», τους κλέβουμε όλους. Έχουν πέσει οι αετονύχηδες και έχουν κάνει το πράγμα ένα ίσιωμα κυριολεκτικά. Βάζουμε τις τιμές τόσο εξωπραγματικά ψηλά που ο κόσμος πάει Τουρκία, Αλβανία, Κροατία. Να ξέρετε, φέτος η Αλβανία θα κάνει ρεκόρ τουρισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί εδώ στην Ελλάδα όταν βλέπουμε μια επιτυχία που κάνει ένας σοβαρός επαγγελματίας, πάμε και στηνόμαστε δίπλα του, κάνουμε αντιγραφή και βάζουμε και παραπάνω τιμή και πάμε να οικονομήσουμε εκεί που οικονομάει κι ο άλλος και τελικά δεν οικονομάει κάνεις. Περνάμε φοβερή κρίση και ο κόσμος δεν το έχει πάρει χαμπάρι. Διότι οι ξενοδόχοι κάνανε το εξής φοβερό κόλπο. Αυτοί δουλεύανε με παγκόσμια τουριστικά γραφεία. Πήγαν και είπαν στους ανθρώπους των γραφείων, γιατί αυτοί παίρνουν τα δωμάτια φτηνότερα μεν αλλά τα γέμιζαν, ότι δε χρειάζεται να τα δώσουμε σε σας, θα τα δώσουμε στη Booking. Αποτέλεσμα, κρατήσαν τα ξενοδοχεία για τη Booking και έλα που τα παγκόσμια τουριστικά γραφεία έστειλαν τον κόσμο στην Τουρκία.

Επειδή ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο, ο τουρισμός πετυχαίνει εκεί που οι κάτοικοι είναι χαρούμενοι. Όταν οι κάτοικοι είναι δυστυχισμένοι και ο αστυνομικός, ο γιατρός, ο παιδίατρος και ο δάσκαλος δεν μπορούν να βρουν σπίτι και τους έχουν σε αποθήκες. Εμείς σαν χώρα δεν έχουμε σχέδιο για τον τουρισμό, μην ακούτε τις π@π@ριές που λέει ο καθένας που βγαίνει. Το Κάπρι, που έχει τουρισμό από το 1970, έχει απαγορεύσει τη δόμηση. Έχουν απαγορεύσει τις άδειες δόμησης από τη δεκαετία του 90. Είπαν «έχουμε ένα ωραίο φυσικό τοπίο, ένα πολύ μέρος, μην το σκίσουμε με μπετόν». Κι εμείς μέσα σε 5 χρόνια δώσαμε 500.000 άδειες οικοδόμησης στη Σαντορίνη. Αλλοιώνεται όλος ο χαρακτήρας του νησιού. Αυτά είναι τραγικά λάθη. Το ζω και στεναχωριέμαι γιατί η χώρα μας είναι πραγματικά συγκλονιστική, είμαστε πολύ καλό «οικόπεδο» αλλά δυστυχώς έχουμε το κακό ότι γίνεται το «μπαμ» και δεν μπορούμε να διαχειριστούμε ούτε την αποτυχία ούτε την επιτυχία. Είμαι οργισμένος γιατί εγώ τα λέω και με λένε γραφικό, αλλά τους λέω όταν έρθει η φάπα δε θα ξέρετε πώς θα έρθει, αλλά αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα έρθει. Διότι φροντίζετε να κονομάτε παραπάνω από όσο πρέπει.

Η ανάπτυξη έχει ένα πρόγραμμα. Οι δήμοι έχουν την μεγαλύτερη ευθύνη. Οπού υπάρχει σοβαρός δήμος, τα πράγματα πάνε πρίμα. Δηλαδή δεν αφήνουν πολλά πολλά, δεν αφήνουν κακοτεχνίες, παρεμβαίνουν άμεσα κλπ. Όπου πάει το ψηφαλάκι και ο δήμος είναι με βάση να κονομήσουμε με το ψηφαλάκι, εκεί καταστρέφεται ο τόπος. Όπου υπάρχει σοβαρή δημοτική αρχή, δεν κουνιέται φύλλο. Διότι ο άνθρωπος ξέρει να προστατεύει την πατρίδα του.

Στη Μύκονο η πτώση στις πτήσεις του αεροδρομίου είναι στο 35% για τους δύο τελευταίους μήνες. Αν μπεις στο Booking ο άλλος έχει 12.000 το 15μερο και μετά σου κάνει έκπτωση 70%. Δεν καταλαβαίνει ότι εκτίθεται έτσι παραπάνω; Εγώ μόλις βλέπω τέτοιο πράγμα, δεν πάω καν σε τέτοιο ξενοδοχείο. Να μάθουμε τον κόσμο πώς να κλείνει ξενοδοχείο. Αν δεν ξυπνήσουμε, εγώ βλέπω την πτώση του τζίρου στους μεγάλους προορισμούς, δηλαδή Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα κλπ, πάνω από το 40-50%. Σε τζίρο, δηλαδή σε χρήμα ζεστό που σημαίνει ΦΠΑ, προϋπολογισμός, έσοδα τουρισμού κλπ. Εκτός και αν ξυπνήσουν και πουν να κάνουν 5 κινήσεις να σωθούμε. Να γεμίσουν τουλάχιστον Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο. Γιατί φέτος Μάιο, Ιούνιο ήταν άδειοι».

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.