Άιρτον Σένα: Η Tamburello «προειδοποίησε» με Πικέ, Μπέργκερ, Πατρέζε

Στέφανος Αβραμίδης01 Μαΐου 2021

Η Πρωτομαγιά θα είναι πάντα μία μαύρη μέρα για τη Formula 1. Την 1η Μαΐου του 1994 το σπορ έχασε τον – για πολλούς – χαρισματικότερο οδηγό του, τον Άιρτον Σένα.

Στο Γκραν Πρι του Σαν Μαρίνο, το μονοθέσιο της Williams που οδηγούσε ο Βραζιλιάνος έφυγε εκτός πίστας και συνετρίβη στον τοίχο της στροφής Tamburello με ταχύτητα μεγαλύτερη των 230 χλμ/ώρα. Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής υπέστη σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις με αποτέλεσμα να υποκύψει στο νοσοκομείο Maggiore στη Μπολόνια, όπου είχε διακομιστεί.

Η ζωή του Άιρτον Σένα θα μπορούσε να είχε σωθεί αν είχαν «διαβαστεί» εγκαίρως τα «μηνύματα» που είχε στείλει η Tamburello πριν το μοιραίο δυστύχημα.

Τα προηγούμενα χρόνια, τρεις σπουδαίοι πιλότοι γλίτωσαν από θαύμα από τη στροφή καρμανιόλα στην πίστα της Ίμολα.

Νέλσον Πικέ, 1987

Το 1987, ο Νέλσον Πικέ είχε ατύχημα-καρμπόν με αυτό του Σένα. Στα δοκιμαστικά, η Williams FW11B που οδηγούσε, «έσκασε» στον τοίχο της Tamburello λόγω κλαταρισμένου ελαστικού.

Από τη σφοδρή σύγκρουση, ο Βραζιλιάνος, επίσης παγκόσμιος πρωταθλητής, υπέστη διάσειση και ο γιατρός της F1 Σιντ Γουόυτκινς του απαγόρευσε να συμμετάσχει στον αγώνα.

Χρόνια μετά, ο Πικέ αποκάλυψε ότι δεν ήταν απολύτως καλά μετά το ατύχημα έχοντας πονοκεφάλους και διπλή όραση ενώ σε όλη τη διάρκεια της σεζόν επισκεπτόταν κρυφά νοσοκομεία για ιατρική βοήθεια.

Γκέρχαρντ Μπέργκερ, 1989

Δύο χρόνια μετά, ήταν η σειρά του Γκέρχαρντ Μπέργκερ να βρεθεί στον τοίχο της Tamburello.

Η Ferrari που οδηγούσε υπέστη μηχανική βλάβη και χτύπησε στον τσιμεντένιο τοίχο με ταχύτητα περίπου 300 χλμ/ώρα.

Δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση το διαλυμένο μονοθέσιο τυλίχθηκε στις φλόγες λόγω των καυσίμων που είχαν χυθεί.

Αμέσως οι κριτές έφτασαν στο σημείο και έσβησαν γρήγορα τη φωτιά σώζοντας τον Αυστριακό οδηγό. Ο Μπέργκερ υπέστη κατάγματα στα πλευρά και εγκαύματα δευτέρου βαθμού.

Ρικάρντο Πατρέζε, 1992

To 1992, δύο εβδομάδες πριν το Γκραν Πρι του Σαν Μαρίνο, ο Ρικάρντο Πατρέζε χάνει τον έλεγχο της Williams του στις ελεύθερες δοκιμές και καταλήγει στον τοίχο της Tamburello.

Ο Ιταλός οδηγός διακομίστηκε στο νοσοκομείο με διάσειση και τραύματα χαμηλά στη σπονδυλική του στήλη. Ευτυχώς, η κατάστασή του δεν ήταν σοβαρή και συμμετείχε στο Γκραν Πρι του Σαν Μαρίνο παίρνοντας τη δεύτερη θέση.

Όλα αυτά τα χρόνια, οι οδηγοί της Formula 1 παραπονούνταν για αναπηδήσεις στο οδόστρωμα που δημιουργούσαν μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση σε συνδυασμό με την ταχύτητα που τα μονοθέσια περνούσαν από τη στροφή.

Μετά το τραγικό δυστύχημα του Άιρτον Σένα, η χάραξη της πίστας άλλαξε και η Tamburello από μια πολύ γρήγορη αριστερή στροφή μετατράπηκε σε σικέιν.

Όμως τα σοβαρά ατυχήματα των Πικέ, Μπέργκερ και Πατρέζε είχαν προειδοποιήσει για την επικινδυνότητα της πίστας στο συγκεκριμένο σημείο.

Αν οι αλλαγές στην Tamburello είχαν γίνει νωρίτερα, ίσως ο Άιρτον Σένα να ήταν ακόμα ανάμεσά μας.

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.