Αιφνιδίως «ανένδοτος» Μαρινάκη κατά COSCO

Metrosport Team23 Νοεμβρίου 2020

Απρόβλεπτη εξέλιξη είχε την Παρασκευή η έκτακτη συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά με θέμα τη διέλευση από την πόλη των βαρέων οχημάτων του ΟΛΠ που μεταφέρουν αδρανή υλικά για τις εργασίες που εκτελούνται σχεδόν εδώ και 6 μήνες στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή στην Πειραϊκή. Και αυτό γιατί κατά τη συνεδρίαση που προκλήθηκε έπειτα από πρόταση του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» Νίκου Μπελαβίλα, ο γνωστός επιχειρηματίας και δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό της πλειοψηφίας «Πειραιάς Νικητής» Βαγγέλης Μαρινάκης, επιτέθηκε και μάλιστα με σκληρά λόγια στην COSCO και στους Κινέζους.

Θυμίζουμε ότι μπορεί ο Β. Μαρινάκης από το 2014 να έχει εκφράσει την αντίθεσή του στη «μονοπωλιακή σύμβαση» παραχώρησης του ΟΛΠ, ωστόσο από τότε που οι Κινέζοι ανέλαβαν τη διαχείριση του λιμανιού, φαινόταν ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο Δήμος Πειραιά διατηρούσαν καλές σχέσεις με τα στελέχη της κινέζικης εταιρείας ή τέλος πάντων ποτέ άλλοτε μέχρι σήμερα δεν είχε καταθέσει τέτοιους είδους αντιρρήσεις και χαρακτηρισμούς.

Ο ιδιοκτήτης της ΠΑΕ Ολυμπιακός την Παρασκευή απαξίωσε πλήρως το έργο και την τακτική των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, λέγοντας ότι όσο περνούν τα χρόνια και παρά τις δηλώσεις των Κινέζων ότι η επένδυσή τους στον Πειραιά είναι η καλύτερη της Ευρώπης, «βλέπουμε ότι ο Πειραιάς αλλά και οι άλλοι δήμοι δεν έχουν σχεδόν κανένα όφελος από τους Κινέζους».

Υποστήριξε ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο δήμαρχος Πειραιά σε διάφορες εκδηλώσεις που είχαν παραβρεθεί άνθρωποι της COSCO, τους είχαν πει ότι πρέπει η COSCO και για τον Πειραιά αλλά και για τους άλλους δήμους να ξοδέψει χρήματα για ορισμένα μεγάλα έργα, προκειμένου ο Πειραιάς να έχει ένα όφελος από αυτή τη μονοπωλιακή σύμβαση που έχει υπογραφεί, η οποία, όπως σημείωσε, δεν έχει υπογραφεί από τον δήμο αλλά από την προηγούμενη κυβέρνηση.

«Με αυτή τη μονοπωλιακή σχέση δεν πρόκειται να δούμε κανένα καλό και κανένα όφελος για την πόλη, θα ρημάξει με μαθηματική ακρίβεια. Οσοι πιστεύουν ότι μπορεί ο Δήμος Πειραιά και οι άλλοι δήμοι να έχουν κάποιο όφελος είναι γελασμένοι» τόνισε και ξεκαθάρισε ότι αυτός είναι εναντίον όλης αυτής της ιστορίας, κάτι που το είχε ξαναπεί το 2014, το 2015 και το 2016, ενώ κλείνοντας ανέφερε «καλό δεν έχουμε δει, ούτε πρόκειται να δούμε από τους Κινέζους».

Στη συνέχεια εξέφρασε την εκτίμησή του ότι αυτή η συνεργασία είναι πολύ δύσκολο να συνεχιστεί χωρίς να έχει ένα πολύ μεγάλο όφελος για τον Πειραιά, ενώ σχετικά με την υπόθεση της διέλευσης των φορτηγών μέσα από την πόλη, πρότεινε να ληφθεί μια απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο και να απαγορεύει οποιαδήποτε μεταφορά μέσα από τον Δήμο Πειραιά. «Εαν οι Κινέζοι θέλουν να κάνουν το έργο, να νοικιάσουν πλοία, να μεταφέρουν τα υλικά μέσω θαλάσσης και να κτίσουν σύμφωνα με τους κανονισμούς τις προβλήτες», πρότεινε και αναρωτήθηκε: «Ο δήμος δεν μπορεί να βάλει ένα λουκέτο ώστε να μην ξαναμπεί στο χώρο φορτηγό που να έχει να κάνει με τις χωματουργικές εργασίες της προβλήτας;»

Οπως ήταν φυσικό, οι αιφνιδιαστικές δηλώσεις του Β. Μαρινάκη προκάλεσαν τον σχολιασμό από κύκλους του Πειραιά, οι οποίοι υποστήριζαν ότι το γεγονός δεν είναι συμπτωματικό και η αφορμή –η διέλευση των φορτηγών– είναι ήσσονος σημασίας.

Οι λόγοι είναι πολλοί και διαφορετικοί. Αλλοι ισχυρίζονται ότι ο εφοπλιστής επέλεξε αυτό τον τρόπο για να δείξει την δυσαρέσκειά του στην κυβέρνηση, άλλοι ότι έστειλε μήνυμα στην COSCO σχετικά με έργα που διεκδικεί να υλοποιήσει στο λιμάνι και με τα οποία ο Β. Μαρινάκης διαφωνεί, όπως την ίδρυση ναυπηγείου μέσα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και άλλοι ότι έχει σχέση με επιχειρηματικά συμφέροντα και ανταγωνισμούς. Το σίγουρο είναι ότι ο επιχειρηματίας κήρυξε «πόλεμο» με τους Κινέζους και το μέλλον θα δείξει ποιοι ακριβώς ήταν οι λόγοι.

Στο τέλος της συνεδρίασης εγκρίθηκε ψήφισμα το οποίο κατέθεσε ο συνδυασμός «Πειραιάς για Ολους» του Νίκου Μπελαβίλα και ενέκριναν οι συνδυασμοί του Γιάννη Μώραλη και του Νίκου Βλαχάκου, θετικά ψήφισε και η παράταξη «Πειραιάς σε Τάξη», ενώ δεν το ψήφισαν η «Λαϊκή Συσπείρωση» και η «ΑΝΤΑΡΣΥΑ στο Λιμάνι». Στο ψήφισμα το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά απαιτεί τη διακοπή της διέλευσης των βαρέων οχημάτων του ΟΛΠ από την πόλη και την άμεση υπογραφή από το υπουργείο Περιβάλλοντος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) όπως και την κατάθεση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).

Πηγή: efsyn.gr

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.