Προϋπολογισμός 2027: Αυξήσεις μισθών, μείωση εισφορών και επίδομα Χριστουγέννων στο Δημόσιο

Προϋπολογισμός 2027: Αυξήσεις μισθών, μείωση εισφορών και επίδομα Χριστουγέννων στο Δημόσιο

Αυξήσεις αποδοχών σε μισθωτούς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα προβλέπει μεταξύ άλλων το προσχέδιο του προϋπολογισμού, το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή.

Το νέο τοπίο στις αποδοχές εργαζομένων περιλαμβάνει: 

  • διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού (Απρίλιος 2027 και Ιανουάριος 2028),
  • μείωση κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και
  • επίδομα Χριστουγέννων στο Δημόσιο.

Οι αμοιβές εξαρτημένης εργασίας ανά εργαζόμενο προβλέπεται να αυξηθούν σε ονομαστικούς όρους κατά 3,9% το 2027, έναντι 3,7% το 2026 και οι συνολικές αμοιβές εξαρτημένης εργασίας σε 4,6% το 2027 από 4,4% το 2026.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη αντανακλά τη συνεχιζόμενη άνοδο των μισθών, συμπεριλαμβανομένων της προβλεπόμενης νέας αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού, της συνακόλουθης αύξησης των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων καθώς και της θέσπισης από το 2027 του επιδόματος εορτών Χριστουγέννων για τους δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς. Σε σύγκριση με το 2019 οι κατά κεφαλήν αμοιβές εξαρτημένης εργασίας προβλέπεται να είναι αυξημένες κατά 25,8% σε ονομαστικούς όρους.

Ωστόσο σε πραγματικούς όρους η αύξηση των ονομαστικών αμοιβών ανά εργαζόμενο θα περιοριστεί στο 1,4% το 2027, καθώς η αύξηση των ονομαστικών αμοιβών συνδυάζεται με την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Επιπλέον, οι καθαρές πραγματικές αμοιβές θα ενισχυθούν περαιτέρω από τη μείωση κατά 0,5% των ασφαλιστικών εισφορών.

Παράλληλα, η παραγωγικότητα της εργασίας προβλέπεται να ενισχυθεί κατά 2,0% το 2027 έναντι 1,5% το 2026. Κατά συνέπεια, ο ρυθμός αύξησης του κόστους εργασίας ανά μονάδα προϊόντος προβλέπεται να διαμορφωθεί σε 1,9% το 2027.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του πληροφοριακού συστήματος Εργάνη για το 2025, ο μέσος μηνιαίος μισθός των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα διαμορφώθηκε σε 1.363 ευρώ, αυξημένος κατά 30,3% σε σύγκριση με το 2019, ενώ ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης ανήλθε σε 1.516 ευρώ.

Για το 2026 οι αμοιβές εξαρτημένης εργασίας ανά εργαζόμενο εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 3,7%, ενώ οι συνολικές αμοιβές εξαρτημένης εργασίας κατά 4,4%.

Ο νομοθετημένος κατώτατος μισθός αυξήθηκε από την 01η/4/2026 κατά 4,55% και συγκεκριμένα από 880 σε 920 ευρώ, ενώ το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών αυξήθηκε από 39,30 ευρώ σε 41,09 ευρώ.

Σε σύγκριση με το 2019 ο κατώτατος μισθός έχει αυξηθεί σωρευτικά κατά 41,5%. Η στόχευση της κυβέρνησης αφορά την περαιτέρω αναπροσαρμογή του σε 960 ευρώ από τον Απρίλιο 2027, ώστε να διαμορφωθεί σε 1.000 ευρώ έως τον Ιανουάριο 2028.

Πηγή: insider.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ