Του Πάρι Μπίλλια*
Νέα οδικά έργα, εκτεταμένα προγράμματα συντηρήσεων και βελτιώσεων του οδικού δικτύου, έργα ηλεκτροφωτισμού, αντιπλημμυρικής θωράκισης, εκπόνηση μελετών, σχεδιασμός οδικών αξόνων, βρίσκονται σε εξέλιξη από την Αντιπεριφέρεια Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, όπου παρά την υγειονομική κρίση δεν σταματήσαμε να εργαζόμαστε.
Η πολιτική που χαράσσει στην Κεντρική Μακεδονία ο Περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, κινείται με γνώμονα την αποτελεσματικότητα, δηλαδή την παραγωγή έργων προς όφελος των πολιτών, επομένως όλα τα έργα που υλοποιούμε, δρομολογούμε και σχεδιάζουμε, έχουν έναν κοινό παρονομαστή: τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Οι συντηρήσεις – βελτιώσεις του οδικού δικτύου, είναι συνεχείς και εκτεταμένες. Το οδικό δίκτυο στην περιφέρειά μας εκτείνεται σε περίπου 4.000 χιλιόμετρα. Τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, οι συντηρήσεις ήταν ελλιπείς, καθώς δεν υπήρχαν τα σχετικά κονδύλια. Έτσι τώρα, καλούμαστε να καλύψουμε το κενό των προηγούμενων ετών, εκμεταλλευόμενοι κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο, ώστε οι δρόμοι μας να βελτιωθούν σε επίπεδο οδικής ασφάλειας.
Με συνεχείς προσπάθειες, έχουμε εξασφαλίσει για τις συντηρήσεις δρόμων περί τα 70 – 80 εκ. ευρώ για τις επτά περιφερειακές ενότητες. Έργα εκτελούνται στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθώς και στα τμήματα του εθνικού δικτύου τα οποία βρίσκονται στη δικαιοδοσία των υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Την ίδια ώρα, με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται έργα καθαρισμού φρεατίων και ρεμάτων, καθώς αποτελεί προτεραιότητα η αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής.
Ταυτόχρονα, υλοποιούμε σημαντικά οδικά έργα. Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η ολοκλήρωση συμπληρωματικών έργων στον Κ16, τον ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή της Λαχαναγοράς, όπου υλοποιούνται παρεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της περιοχής.
Πρόκειται για ένα σημαντικότατο οδικό έργο, το οποίο θα αναβαθμίσει την περιοχή. Οι εργασίες αφορούν στην αποκατάσταση της επικοινωνίας των παρόδιων δρόμων που συνδέουν τις γύρω επιχειρήσεις με τον ΠΑΘΕ και την περιφερειακή οδό, στη διαμόρφωση της οδού Πόντου, στην τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, καθώς και σε ασφαλτοστρώσεις στους γύρω δρόμους. Το έργο θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2022.
Ακόμα, ολοκληρώνουμε την περιμετρική οδό Κατερίνης, ένα έργο το οποίο θα «κουμπώσει» στο δυτικό άξονα της περιφερειακής οδού Κατερίνης, που παραδόθηκε πριν από περίπου έναν χρόνο, και αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα οδικής υποδομής στην Κεντρική Μακεδονία.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, το έργο θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2023 και θα περιλαμβάνει 10,3 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και λωρίδες έκτακτης ανάγκης, καθώς και σύγχρονη διαχωριστική νησίδα. Επίσης, παράπλευρο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών εγκαταστάσεων, των καλλιεργήσιμων εκτάσεων και των κατοίκων και πέντε ισόπεδους κόμβους πλήρους λειτουργικότητας, οι οποίοι διασφαλίζουν την ασφαλή σύνδεση της περιφερειακής οδού με το επαρχιακό δίκτυο.
Οι εργασίες «τρέχουν» και στο οδικό τμήμα μεταξύ του ανισόπεδου κόμβου Ασσήρου και του ανισόπεδου κόμβου Νέας Σάντας, στον άξονα Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη.
Τα προβλήματα που υπήρχαν στο… πολύπαθο έργο – απαλλοτριώσεων και του αναδόχου- αντιμετωπίστηκαν και πλέον οι εργασίες εξελίσσονται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, με την ολοκλήρωση τους να τοποθετείται στις αρχές του 2022. Η εργολαβία αφορά την κατασκευή τμήματος αυτοκινητοδρόμου μήκους περίπου 11,5 χιλ. με τρεις ανισόπεδους κόμβους.
Παράλληλα, στην Αντιπεριφέρεια Υποδομών και Δικτύων προωθούμε την ολοκλήρωση των παρακάμψεων των Γιαννιτσών και της Χαλκηδόνας. Μάλιστα, έχουμε ολοκληρώσει τις σχετικές μελέτες και έχουμε καταστήσει το έργο μελετητικά ώριμο. Η ολοκλήρωση των συγκεκριμένων παρεμβάσεων θα ανοίξει το δρόμο προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες μετατροπής της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
Ακόμα, κάνουμε κινήσεις ωρίμανσης για τον κάθετο άξονα Εγνατία Οδός Βέροια – Νάουσα – Σκύδρα, ενώ προχωράμε σε σχεδιασμό για το οδικό δίκτυο της Σιθωνίας για την επόμενη δεκαετία.
Συγκεκριμένα, σχεδιάζουμε λύσεις για τον όγκο των μετακινήσεων που θα προκύψουν από και προς το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής, όπου αναμένεται ραγδαία τουριστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Επιπλέον, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εργαζόμαστε συστηματικά για το μεγαλύτερο και πιο εμβληματικό έργο για την περιοχή, ένα έργο οραματικό, το οποίο θα αλλάξει την εικόνα της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την ενοποίηση, ανάδειξη και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, μήκους 40 χιλιομέτρων, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι.
Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο, ένα έργο παρακαταθήκη, ένα έργο αναπτυξιακό, το οποίο ξεκίνησαν η Περιφέρεια, επτά παράκτιοι Δήμοι και το ΤΕΕ/ΤΚΜ.
Το εγχείρημα είναι πολύ δύσκολο και για να προχωρήσει πρέπει να ξεπεραστούν πολλά προβλήματα, ανάμεσά τους και γραφειοκρατικά. Ωστόσο η αγαστή συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τους επτά Δήμους (Δέλτα, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη, Θέρμης, Θερμαϊκού), είναι το κλειδί.
Το συγκεκριμένο έργο έχει μπροστά του πολύ δρόμο και το στοίχημα είναι να αρχίσει η υλοποίηση των παρεμβάσεων που προβλέπονται εντός της τρέχουσας θητείας. Ωστόσο, το αμέριστο ενδιαφέρον του Περιφερειάρχη, Απόστολου Τζιτζικώστα αποτελεί την εγγύηση για την υλοποίηση του έργου, καθώς για όλους μας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αποτελεί στοίχημα να αρχίσει η υλοποίηση των παρεμβάσεων που προβλέπονται εντός της θητείας μας.
*Ο Πάρις Μπίλλιας είναι Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας