Μπορεί οι Θεσσαλονικείς στο άκουσμα κατασκευαστικών έργων σε δρόμους να δυσανασχετούν ελέω FlyOver, όμως λίγο πιο πάνω στη Δράμα και την Καβάλα φαίνεται πως ένας νέος αυτοκινητόδρομος θα διευκολύναν κατά πολύ τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται στη Μακεδονία, με στόχο να καταστούν γρηγορότερες οι μετακινήσεις των οδηγών και να δοθούν νέες αναπτυξιακές προοπτικές στην ευρύτερη περιοχή.
Πιο συγκεκριμένα, η μετακίνηση από την Δράμα στην Καβάλα- και το αντίστροφο- θα βοηθηθεί κατά πολύ όταν κατασκευαστεί ο νέος οδικός άξονας μήκους 8,3 χλμ. που παρακάμπτει πλήθος οικισμών.
Προ ημερών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επιθεώρησε το εργοτάξιο του νομού Καβάλας, ενώ κατόπιν ενημέρωσης που έλαβε, εκτίμησε ότι ο οδικός άξονας θα είναι έτοιμος το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Το ζήτημα των αποζημιώσεων αντιμετωπίστηκε, οπότε μπορούν, όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, να ανοίξουν «μέτωπα» σ’ όλο το μήκος του οδικού άξονα, ενώ εξασφαλίστηκε από το υπουργείο Υποδομών, μέσα από δικούς του κωδικούς, επιπλέον χρηματοδότηση 15 εκατομμυρίων ευρώ για έκτακτα προβλήματα που προκύπτουν.
Το έργο
Ο νέος οδικός άξονας αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,3χλμ. και αποτελεί το πρώτο τμήμα του νέου οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας. Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «Δράμα – Καβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια – νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας δυτικά του οικισμού Σταυρός.
Ο νέος οδικός άξονας Δράμα-Καβάλα αποτελούσε πάγιο αίτημα και των δύο πόλεων και κυρίως της δραμινής κοινωνίας, καθώς με το νέο έργο η ακριτική περιοχή θα συνδεθεί με την Εγνατία Οδό και κατ’ επέκταση με όλα τα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Παράλληλα, θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη εθνική οδό Καβάλας – Δράμας, που διέρχεται μέσα από οικισμούς και των δυο περιφερειακών ενοτήτων, και θα επιτρέψει την μετακίνηση από τη Δράμα στην Καβάλα (και το αντίστροφο) σε μόλις 20 λεπτά.
Ο κάθετος άξονας Δράμας – Καβάλας είναι τμήμα του μεγάλου Διευρωπαϊκού Άξονα Ε-61, ο οποίος θα περνάει από τη Ν. Μπάφρα και με κατεύθυνση προς Σέρρες, θα συνδέεται με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Αντικείμενο του υπόψη έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή:
Της αρτηρίας του κάθετου άξονα μήκους 8,26 χλμ. περίπου,
Των κλάδων 2,3,4 του ανισόπεδου κόμβου Κρηνίδων,
Αποκατάστασης της εθνικής οδού Δράμας – Καβάλας σε μήκος 900μ
περίπου
Αποκατάστασης της εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας σε μήκος
600μ περίπου
Των κλάδων 1,2 του ανισόπεδου κόμβου Σταυρού
Πέντε κυκλικών ισόπεδων κόμβων
Του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου για την αποκατάσταση της
τοπικής κυκλοφορίας
Μιας γέφυρας, συνολικού μήκους 93,5 μ περίπου.
Δύο οχετών μεγάλου ανοίγματος (12.0μ.)
Τεσσάρων Κάτω Διαβάσεων
Ενός Δίδυμου Οχετού (2 x 5.00m)
Ο δρόμος δεν θα έχει διόδια, και θα είναι τετράιχνος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διατομή 17,0 μ. παρακάμπτοντας τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων -συγχρηματοδοτούμενο σκέλος– καθώς είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
Πηγή: carandmotor.gr