Τα τελευταία 24ωρα «άνοιξε» και πάλι η συζήτηση για την προοπτική κατασκευής του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ, στην Τούμπα, μετά τις διαρροές που έγιναν από κυβερνητικά στελέχη και τις επίσημες τοποθετήσεις στενών συνεργατών του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.
Δικαιολογημένα, όλοι ανεξαιρέτως περιμένουν όχι απλά τις όποιες εξαγγελίες, αλλά τις πράξεις, δηλαδή τις νομοθετικές ρυθμίσεις που πρέπει να κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων, για να μπορέσει ο ΠΑΟΚ και ο Ιβάν Σαββίδης να προχωρήσουν στην υλοποίηση του μεγαλεπήβολου έργου, τους επόμενους μήνες.
Σήμερα η Metrosport αποκαλύπτει ποιο είναι το γήπεδο – πρότυπο, στο οποίο έχουν καταλήξει ο Ιβάν Σαββίδης και οι συνεργάτες του, προκειμένου να προχωρήσουν ένα ανάλογο project όταν φυσικά υλοποιηθούν οι εξαγγελίες. Ξεκάθαρα το γήπεδο της Γιουβέντους αρέσει πολύ και έχει προκριθεί για να χτίσει και ο ΠΑΟΚ ένα ανάλογο στάδιο στη Θεσσαλονίκη και πιο συγκεκριμένα στην Τούμπα. Στις τελευταίες συσκέψεις που έγιναν για το θέμα του γηπέδου, παρουσία και του μεγαλομετόχου της ΠΑΕ, ξεκάθαρα τονίστηκε πως το γήπεδο της Γιουβέντους είναι το ιδανικότερο, από όλα όσα κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη. Είναι απόλυτα λειτουργικό, η χωρητικότητά του ξεπερνά τις 40.000 θέσεις, είναι πλήρως σκεπασμένο, έχει πάρκινγκ για χιλιάδες θέσεις αυτοκινήτων, δίνει την δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στις θύρες του σταδίου, σε χιλιάδες θεατές.
Έχουν στοιχεία στα χέρια τους
Μάλιστα οι άνθρωποι του ΠΑΟΚ έχουν στα χέρια τους, αναλυτικά στοιχεία για την κατασκευή του γηπέδου της Γιουβέντους, το οποίο «προκρίνεται» και για έναν ακόμη λόγο, ιδεολογικό. Είναι ασπρόμαυρο και «ταιριάζει» με το «ταπεραμέντο» του ΠΑΟΚ. Εφόσον υλοποιηθούν οι εξαγγελίες και λυθούν τα γραφειοκρατικά θέματα από την Κυβέρνηση, τότε με εντολή του Σαββίδη θα πραγματοποιηθεί ταξίδι στελεχών του ΠΑΟΚ στο Τορίνο, για να επισκεφθούν από κοντά τις εγκαταστάσεις και να συνομιλήσουν με τους εκπροσώπους της Ιταλικής ομάδας.
Δεν έγινε ανάθεση σε εταιρία
Πρέπει ακόμη να αναφέρουμε πως μέχρι αυτή την στιγμή, δεν έχει γίνει κάποια ανάθεση σε εταιρία από τον επίσημο ΠΑΟΚ προκειμένου να «τρέξει» το όλο project. Αυτή τη στιγμή λοιπόν δεν υπάρχει καμία εταιρία που να έχει αναλάβει το έργο. Ο Ιβάν Σαββίδης περιμένει την τελική συμφωνία με την Κυβέρνηση και μετά θα αποφασίσει που θα το δώσει. Η εταιρία Dimand (προχθές μίλησε στο Metropolis 95,5 ο Δημήτρης Ανδριόπουλος) όπως είχαμε γράψει στη «Μ» έχει αποσυρθεί, ούτως ή άλλως θα αναλάμβανε αυτά τα γραφειοκρατικά που τώρα λύνονται απευθείας. Υπάρχουν δυο ελληνικές εταιρείες σε μία από τις οποίες μπορεί να ανατεθεί το έργο, όμως υπάρχουν και από το εξωτερικό κάποιες άλλες. Επαναλαμβάνουμε, πως την τελική απόφαση θα λάβει ο Σαββίδης με τους συνεργάτες του, όταν ρυθμιστούν όλα τα γραφειοκρατικά θέματα με την ανάλογη ψήφιση στην Βουλή, της σχετικής ρύθμισης.
Επίκεινται συναντήσεις την άλλη εβδομάδα
Εκπρόσωποι της Κυβέρνησης προανήγγειλαν επαφές που θα γίνουν με στελέχη του ΠΑΟΚ την ερχόμενη εβδομάδα.
Πιο συγκεκριμένα θα συναντηθούν η κ. Μαρία-Κόλλια Τσαρουχά και η κ. Νοτοπούλου με τους ανθρώπους του ΠΑΟΚ για να τελειώσουν τη συμφωνία και να πέσουν οι υπογραφές. Ακόμη από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έλεγαν πως η έκταση στον περιβάλλοντα χώρο της Τούμπας, που ανήκει στο Ταμείο Εθνικής Άμυνας θα παραχωρηθεί στον ΠΑΟΚ για τα επόμενα 99 χρόνια. Παράλληλα το ποσοστό ύψους 5% που διατηρεί το ταμείο στη συγκεκριμένη έκταση θα δοθεί σε άλλο κτίριο ή έκταση του δημοσίου. Ο ΠΑΟΚ επί της ουσίας, δεν θέλει να πληρώσει ένα «ενοίκιο» για την αξιοποίηση του περιβάλλοντος χώρου της Τούμπας, καθώς τόσο για το στάδιο Καραϊσκάκη, όσο και για το νέο γήπεδο που χτίζει η ΑΕΚ, παραχωρήθηκαν εκτάσεις από την Κυβέρνηση στις δύο Αθηναϊκές ομάδες. Και κάτι ανάλογο, ζητά και ο ΠΑΟΚ.
Ο Ιβάν Σαββίδης βρίσκεται από χθες σε ολιγοήμερες διακοπές με τον γιό του Γιώργο στο Αιγαίο Πέλαγος και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είναι παρών στις συναντήσεις με τα κυβερνητικά στελέχη.
Αυτό είναι το γήπεδο της Γιουβέντους
Παραθέτουμε ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία για το γήπεδο της Γιουβέντους, το οποίο αποτελεί «πρότυπο» για τους ανθρώπους του ΠΑΟΚ, για την κατασκευή της νέας Τούμπας. Πιο συγκεκριμένα: Το «Juventus Stadium» κτίστηκε πριν από επτά χρόνια. Συγκεκριμένα, η κατασκευή του γηπέδου ξεκίνησε την 1 Μαρτίου 2009 και εγκαινιάστηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 2011, με τον φιλικό αγώνα Γιουβέντους - Νοτς Κάουντι. Ο αγώνας έληξε ισόπαλος 1-1. Αντικατέστησε το Στάδιο «Ντέλλε Άλπι», το παλιό γήπεδο της Γιουβέντους.
Ο πρώτος επίσημος αγώνας πραγματοποιήθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου, τρείς ημέρες μετά τα εγκαίνια με αντίπαλο την Πάρμα με τον Λίχσταϊνερ να σημειώνει το πρώτο επίσημο γκολ στο νέο γήπεδο. Η μεγαλύτερη προσέλευση θεατών στο συγκεκριμένο γήπεδο έγινε στις 9 Απριλίου 2012 και ανέρχεται στα 40.843 άτομα στον αγώνα Γιουβέντους - Μπάγερν Μονάχου. Η χωρητικότητα αγγίζει τις 41.000 θέσεις που είναι μικρότερη σε σχέση με άλλους μεγάλους ιταλικούς συλλόγους, ενώ είχε επιλεγεί από την UEFA για να φιλοξενήσει τον τελικό του UEFA Europa League την σεζόν 2013-14.
Το νέο γήπεδο κόστισε περισσότερο από 100 εκατομμύρια ευρώ και διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις, εστιατόρια, μεγάλες αίθουσες για event, όπως επίσης και το μουσείο της Γιουβέντους, όπου εκεί περιέχεται όλη η ιστορία της ιταλικής ομάδας.
Από την έντυπη έκδοση της Metrosport (8/9)