ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ :

Θεοφάνης: Ενοχλεί πολλούς το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ

Θεοφάνης: Ενοχλεί πολλούς το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ

Το μήνυμα του προέδρου της ΟΛΘ ΑΕ

 

Την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του έργου της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης επισήμανε ο πρόεδρος του του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης, ώστε - όπως είπε - να  ισχυροποιηθεί η θέση του στα Βαλκάνια.

 

 

Μιλώντας σήμερα στην εκδήλωση «Η οργάνωση της Διεθνούς Μεταφοράς ως εγγύηση ανάπτυξης εμπορικών δικτύων με αφετηρία τη Βόρεια Ελλάδα», ο κ. Θεοφάνης δήλωσε χαρακτηριστικά πως «αν δεν τελειώσει το έργο της έκτης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσοι μιλάνε για κέντρο μεταφορών των Βαλκανίων ψεύδονται», ενώ υπογράμμισε πως «πολλοί έχουν ενοχληθεί από το συγκεκριμένο έργο», χωρίς ωστόσο να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες.

 


Ο πρόεδρος του ΟΛΘ τόνισε, στη συνέχεια, πως εάν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και σε οποιονδήποτε λιμένα δεν υπάρχουν σωστές loading services (υπηρεσίες αναμονής γραμμών), τότε εξαρτάται αυτόματα από το λιμάνι μεταφόρτωσης, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο Πειραιάς.

 

Ο κ. Θεοφάνης χτύπησε, επίσης, το καμπανάκι όσον αφορά τη δυναμικότητα του λιμανιού, που έχει όριο τα 550.000 TEU ετησίως, τα οποία μάλιστα φέτος πλησίασε.

 

«Από τις 28,5 ώρες αναμονής για τα πλοία από τη στιγμή που ρίχνουν άγκυρα, ρίξαμε την αναμονή στις 4,5 ώρες. Αυτό όμως θα χαθεί εάν δεν ολοκληρωθεί το έργο του έκτου προβλήτα», είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στο ενδεχόμενο να ξεπεραστεί το όριο και να υπάρξει υπερπληρότητα.

 

Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΟΛΘ έκανε ειδική μνεία στο πρόβλημα του κατακερματισμού του τομέα logistics του λιμανιού, λέγοντας παράλληλα ότι χώρες όπως η Σερβία τείνουν να ξεπεράσουν τη χώρα μας με την οργάνωση και την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει στον συγκεκριμένο τομέα.

 

Σημαντική πρόκληση, κατά τον κ. Θεοφάνη, για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η ανταγωνιστικότητα στις μεταφορές, εξηγώντας ότι η ιδιωτική μεταφορά εμπορευμάτων από τα Βαλκάνια στη Θεσσαλονίκη θεωρείται ακριβή, την ώρα που ανταγωνιστικά λιμάνια, όπως αυτά της Ριέκας στην Κροατία και της Κοστάντζας έχουν εξαιρετικά χαμηλό κόστος όσον αφορά τη μεταφορά. «Είναι χαρακτηριστικό ότι λαμβάνουμε μόλις το 2,7% των κοντέινερ της Σερβίας», ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΛΘ, τονίζοντας ότι πρέπει το συντομότερο να αυξηθεί η διεισδυτικότητα του λιμανιού στη βαλκανική αγορά, που σήμερα είναι χαμηλή.

 

Τέλος, ο κ. Θεοφάνης είπε πως το λιμάνι πρέπει να έχει μια λειτουργική διασυνδεσιμότητα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «όταν δεν υπάρχει γρήγορη τελωνειακή διαλογή, οι υποδομές χάνουν την αξία τους».

X