Τηλεφωνική συνομιλία που καταγράφηκε νομίμως από τον υπερκοριό και αποκαλύπτει την εμπλοκή προέδρου μεγάλης ΠΑΕ σε ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, μετέδωσε χθες η «Δίκη στον ΣΚΑΪ».
Το ηχητικό ντοκουμέντο βρίσκεται στα χέρια των εισαγγελικών αρχών που διεξάγουν την παράλληλη έρευνα για την πολύκροτη υπόθεση του Noor One, του πλοίου που μετέφερε 2,1 τόνους ηρωίνης.
Ο διάλογος γίνεται στις 5 Ιουνίου 2012,ώρα 12:50.
Ο πρόεδρος της μεγάλης ΠΑΕ ενημερώνεται από τη γραμματέα του ότι ο γενικός διευθυντής της εταιρίας τού έφερε σε μετρητά 2.200.000 ευρώ:
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Μου έφερε ο κύριος Σ. κάτι.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ποιος;
Γ: O κύριος Σ.Ν.
Π: Ναι, ναι... πόσα;
Γ.: Και θα πρέπει να κανονίσω... δύο διακόσια.
Π.: Μμμ
Γ.: Και θα πρέπει να κανονίσω διακόσιες πενήντα πέντε χιλιάδες δολάρια, μου είπε.
Π.: Εντάξει, καν’ το. Εχουμε... (ακατάληπτο)
Γ.: Εεε δεν έχει τόσα, θα...
Π.: Πόσα έχει;
Γ.: Ε Τίποτα. Δεκατρία έχει τώρα και εγώ μπορώ να πληρώσω εξήντα χιλιάδες. Δεν έχω κάτι άλλο σε εκκρεμότητα.
Σε άλλες τηλεφωνικές συνομιλίες ο γενικός διευθυντής της εταιρίας του προέδρου της μεγάλης ΠΑΕ αναφέρεται ως καπετάν - Νικόλας. Μάλιστα, προστατευόμενος μάρτυρας τον κατονομάζει ως τον άνθρωπο που μετέφερε στις αποσκευές του από το Ντουμπάι προς την Ελλάδα χαρτονομίσματα πεντακοσίων ευρώ, ξεπλένοντας βρώμικο χρήμα. Σύμφωνα με την ίδια ένορκη μαρτυρική κατάθεση, ο καπετάν - Νικόλας (Σ.Ν.) χρημάτιζε επιθεωρητές που μετρούσαν ποσότητες καυσίμων, μετέχοντας σε λαθρεμπόριο πετρελαίου. Χρησιμοποιούσε τεχνικές πρόσμιξης του καυσίμου με γλυκό νερό, ώστε το πετρέλαιο να παραδίδεται χωρίς ελλείμματα στους ναυλωτές.
Ο προστατευόμενος μάρτυρας αναφέρει χαρακτηριστικά στην κατάθεσή του:
«Aυτό αποδεικνύεται κάνοντας έναν έλεγχο στα παραστατικά της εταιρίας που εκπροσωπούσε ο Σ.Ν. Απο τον έλεγχο φαίνεται ότι οι ποσότητες νερού που προμηθεύονταν τα πλοία της συγκεκριμένης εταιρίας στο λιμάνι της Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ήταν ασυνήθιστα μεγάλες συγκριτικά με τα υπόλοιπα λιμάνια. Ενα από τα λιμάνια που γνωρίζω ότι κατάφεραν να έχουν μεγάλα πλεονάσματα πετρελαίων (άνω των χιλίων πεντακοσίων τόνων) ήταν η Μπάρσα του Ιράκ. Επειδή η διαδικασία του ανεφοδιασμού ενός πλοίου ορίζεται από τους ναυλωτές και όχι από τη διαχειρίστρια ενός πλοίου (στην συγκεκριμένη περίπτωση της εταιρίας που εκπροσωπούσε ο Σ.Ν.), ο πρόεδρος της μεγάλης ΠΑΕ δημιούργησε εταιρία εντός του κτιρίου των επιχειρήσεών του, η οποία λειτουργούσε ως μεσάζοντας (brocker) πετρελαίων, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει στους ναυλωτές μια ανταγωνιστική τιμή για να τους προμηθεύει πετρέλαιο, επιτυγχάνοντας ουσιαστικά το από ποιά εταιρία θα ανεφοδιαστούν τα πλοία με καύσιμα».
Ο προστατευόμενος μάρτυρας κατονομάζει τέσσερα πλοία του προέδρου της μεγάλης ΠΑΕ που προέβαιναν σε πράξεις παράνομης διακίνησης πετρελαίου...