Το 2018 έχει ξεκινήσει αρκετά καλά, με την αγορά αυτοκινήτου της χώρας μας να εμφανίζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά 34,9% σε σχέση με πέρσι.
Τόσο ο φετινός Ιανουάριος, όσο και ο Φεβρουάριος έχουν κλείσει με αξιοσημείωτη αύξηση στις πωλήσεις τους σε σχέση με το 2017 (+37,5% και +31,7% αντίστοιχα), με αποτέλεσμα η αγορά να κλείσει το δίμηνο με 15.723 ταξινομήσεις και αύξηση 34,9%.
Τους πρώτους δύο μήνες της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις των ιδιωτών (λιανικής) έχουν φθάσει τις 8.606 και αφορούν στο 54,7% της αγοράς, ενώ οι πωλήσεις των εταιρικών πελατών τις 7.117 (45,3%). Αμφότερες σημειώνουν αύξηση σε σχέση με πέρυσι, με τις μεν λιανικής να βρίσκονται στο +33,5%, ενώ οι δε εταιρικές να είναι στο +36,8%.
Οι πρώτοι στις πωλήσεις λιανικής
Στις πωλήσεις λιανικής η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα του 2018 είναι η Toyota, η οποία με 1.340 αυτοκίνητα προηγείται με πολύ μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη Nissan (728 πωλήσεις) και την τρίτη VW (726 πωλήσεις). Την πρώτη πεντάδα των πωλήσεων στη λιανική για τις εταιρείες κλείνουν η Opel με 687 ταξινομήσεις και η Hyundai με 624.
Σε ό,τι αφορά τώρα σε ποια μοντέλα επιλέγουν οι ιδιώτες αγοραστές, το Toyota Yaris είναι το πρώτο με 771 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το Opel Corsa με 436 ταξινομήσεις και το Nissan Qashqai με 415 πωλήσεις. Το Toyota Yaris είναι και το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο γενικότερα της αγοράς (1.131 πωλήσεις το 2018).
Αναλυτικά η πρώτη δεκάδα των ταξινομήσεων λιανικής:
- Toyota Yaris: 771 πωλήσεις
- Opel Corsa: 436 πωλήσεις
- Nissan Qashqai: 415 πωλήσεις
- Ford Fiesta: 364 πωλήσεις
- VW Polo: 309 πωλήσεις
- Hyundai i20: 256 πωλήσεις
- Hyundai i10: 209 πωλήσεις
- Toyota C-HR: 203 πωλήσεις
- Peugeot 208: 195 πωλήσεις
- Nissan Micra: 182 πωλήσεις
Οι πρώτοι στις εταιρικές πωλήσεις
Στις πωλήσεις των εταιρικών αυτοκινήτων, η Peugeot είναι η πιο δημοφιλής μάρκα των πρώτων 2 μηνών του 2018, έχοντας σημειώσει 1.065 ταξινομήσεις νέων μοντέλων. Αμέσως μετά τη γαλλική εταιρεία ακολουθεί η Nissan με 616 πωλήσεις, ενώ η Opel ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα με 601 ταξινομήσεις. Η Toyota, η οποία προηγείται στις πωλήσεις της λιανικής, είναι 4η σε αυτές των εταιρικών πελατών με 588 αυτοκίνητα, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνει η Fiat με 584 ταξινομήσεις.
Οι πωλήσεις των μοντέλων στο εταιρικό κομμάτι είναι διαφορετικές από ό,τι σε αυτό της λιανικής. Έτσι, το πρώτο αυτοκίνητο που επιλέγουν οι ελληνικές εταιρείες είναι το Peugeot 208 με 668 πωλήσεις στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς, έχοντας μεγάλη διαφορά από το 2o Toyota Yaris (360 πωλήσεις) και το Opel Astra (348 ταξινομήσεις).
Αναλυτικά, τα πρώτα σε πωλήσεις εταιρικά μοντέλα του 2018 είναι:
- Peugeot 208: 668 πωλήσεις
- Toyota Yaris: 360 πωλήσεις
- Opel Astra: 348 πωλήσεις
- Renault Clio: 314 πωλήσεις
- Fiat Panda: 260 πωλήσεις
- Nissan Micra: 256 πωλήσεις
- Citroen C3: 223 πωλήσεις
- VW Golf: 214 πωλήσεις
- Nissan Qashqai: 195 πωλήσεις
- Fiat Tipo: 159 πωλήσεις
Τι κατηγορίες επιλέγουν οι εταιρικοί πελάτες/λιανικής
Ενδιαφέρον έχει τέλος και τι κατηγορίες αυτοκινήτων επιλέγουν οι αγοραστές λιανικής και οι εταιρικοί πελάτες της ελληνικής αγοράς. Έτσι, στην πρώτη περίπτωση πιο δημοφιλή είναι τα μικρά αυτοκίνητα με μερίδιο 40%, ακολουθούμενα από τα μικρομεσαία SUV με μερίδιο 17,8% και τα μικρομεσαία (12,2%). Στις εταιρικές πωλήσεις, τα μικρά κρατούν το 36,8% επί του συνόλου, ενώ αρκετά μεγάλο μερίδιο έχουν τα μικρομεσαία (21,1%). Την πρώτη τριάδα κλείνουν με μερίδιο 14,4% τα μικρομεσαία SUV.