Στη χθεσινή μου αρθρογραφία έκανα αναφορά στην αναγκαιότητα που υπάρχει να επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης. “Με στόχο να κυριαρχούν τα επιχειρηματικά deal και να μην αποτελεί ένα δεκαήμερο με άρτο και θεάματα” έγραφα χαρακτηριστικά. Μάλιστα ανέφερα ως παράδειγμα την ISPO του Μονάχου που είναι η μεγαλύτερη Εκθεση αθλητικών ειδών στην οποία φέτος συμμετείχαν 2.943 εκθέτες, τη στιγμή που στην 84η ΔΕΘ συμμετέχουν 1600 άμεσοι και έμμεσοι.
Το δεύτερο ζήτημα έχει να κάνει με την πολιτικά επικοινωνιακή εκμετάλλευση της ΔΕΘ, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στους Θεσσαλονικείς όσο διαρκεί η Εκθεση.
Αποτέλεσε είδηση το ότι το Σαββατοκύριακο των εγκαινίων δεν “κάηκε” η πόλη, όπως τις προηγούμενες χρονιές. Δεν έγινε κουβέντα όμως για την παρουσία περισσοτέρων από 3.000 αστυνομικών, για τις πολυπληθείς υπουργικές αποστολές και για όλο το επικοινωνιακό γαϊτανάκι το οποίο δεν έχει καμία ουσιαστική αξία.
Και το θέμα δεν είναι σημερινό. Αποτελεί μία παράδοση η οποία μπορεί να είχε συμβολισμό σε προηγούμενες δεκαετίες, όταν η επικοινωνία των πολιτικών στηρίζονταν στις παραδοσιακές μεθόδους, αλλά πλέον ταπεινή μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να αναθεωρηθεί η πολιτική προσέγγιση της Διεθνούς Εκθεσης.
Η παρουσία πολυπληθούς κυβερνητικού κλιμακίου δίνει “χρώμα” στον θεσμό, αλλά το σκηνικό που στήνεται κάθε χρόνο, δεν δίνει υπεραξία στην πόλη. Και η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει ανάγκη πολλά περισσότερα από τη “χρυσόσκονη” που πέφτει στα προβλήματα της κάθε χρόνο επί 10 ημέρες από τη διοργάνωση της Διεθνούς Εκθεσης.
“Χρυσόσκονη” η οποία φεύγει με το πρώτο φθινοπωρινό βοριαδάκι και φαίνεται η μαυρίλα τής Θεσσαλονίκης.
Μία πόλη η οποία δεν ακούγεται εύκολα από την κεντρική εξουσία, που δεν μπορεί να δρομολογήσει εξελίξεις, δεν απαιτεί και δεν διεκδικεί. Η Θεσσαλονίκη λες και βολεύεται να γκρινιάζει και παρακολουθεί απλώς ως θεατής τα δρώμενα που έχουν αφετηρία την πρωτεύουσα.
Μία πόλη που δεν έχει τη δυναμική εδώ και χρόνια, συσπειρωμένη να απαιτήσει να σταματήσει η κοροϊδία της κατασκευής του μετρό. Αυτό που κατά δήλωση τού τότε αρμόδιου υπουργού κ. Μαγκριώτη θα ήταν έτοιμο το 2012 και πλέον μπαίνει ως ορίζοντας το 2023! Με φτηνές δικαιολογίες πάντα που σε υποψιάζουν ότι ίσως κρύβουν οικονομικά συμφέροντα.
Και επειδή οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες. Για το μετρό της Αθήνας η διαγωνιστική διαδικασία ξεκίνησε το 1991 και στις 29 Ιανουαρίου του 2000 λειτούργησαν τα δύο πρώτα τμήματα των νέων γραμμών: το τμήμα Σεπόλια - Σύνταγμα της Γραμμής 2 με επτά σταθμούς και το τμήμα Σύνταγμα - Εθνική Άμυνα της Γραμμής 3, επίσης με επτά σταθμούς.
Χαιρετίσματα στην εξουσία.
Από την έντυπη έκδοση της Metrosport