Στον εγχώριο επαγγελματικό αθλητισμό το μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης των εταιρειών αθλητικού θεάματος, μέχρι την κρίση έμοιαζε κρατικοδίαιτο. Οι ομάδες εκτός από τα σίγουρα έσοδα της τηλεόρασης και της κεντρικής χορηγίας της λίγκας, που συνήθως ήταν του κρατικού ΟΠΑΠ, δύσκολα εξασφάλιζαν πρόσθετα διαφημιστικά έσοδα. Εκτός από τις θεωρητικά μεγάλες που ήταν περισσότερο ελκυστικές για τους χορηγούς εκείνους που είχαν άμεση ή έμμεση σχέση με το δημόσιο ή με την ευρύτερη επιχειρηματικοπολιτική διαπλοκή.
Στην ουσία όμως κανείς δεν έμενε παραπονεμένος. Για όλους υπήρχε ένα «καλό δωράκι» με τις πολιτικές ευλογίες, είτε της κυβέρνησης, είτε κάποιων τοπικών βουλευτών. Στην εποχή της κρίσης όμως και των ιδιωτικοποιήσεων, άλλαξε όλο το χορηγικό περιβάλλον. Σχεδόν όλα ιδιωτικοποιήθηκαν, η διαχείριση των κρατικών χρημάτων βρίσκεται υπό την επιτήρηση των θεσμών, οπότε οι επαγγελματικές ομάδες υποχρεωτικά στράφηκαν προς τον ιδιωτικό τομέα. Εκεί όπου μπαίνουν αυστηρά τεχνοκρατικά κριτήρια προκειμένου να ξοδευτεί έστω και ένα ευρώ. Ποιο είναι το κριτήριο; Η ανταποδοτικότητα της χορηγίας.
Χθες η ΚΑΕ ΠΑΟΚ παρουσίασε τη χορηγική της συνεργασία με την εταιρία “Watt+Volt”. H συνεργασία θα περιλαμβάνει τη δημιουργία του καταστήματος “PAOK energy” στην περιοχή Ευόσμου. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ακούστηκαν δύο ενδιαφέρουσες θέσεις οι οποίες απεικονίζουν την πραγματικότητα πού επικρατεί στον εγχώριο επαγγελματικό αθλητισμό. Η πρώτη από τον πρόεδρο της ΚΑΕ Μπάνε Πρέλεβιτς: “Αν δεν υπάρχει εμπορικό τμήμα δεν θα υπάρχει και αγωνιστικό. Εκτός κι αν πιστεύουμε ότι θα υπάρχει πάντα κάποιος να χρηματοδοτήσει το αγωνιστικό τμήμα».
Η δεύτερη από τον CEO της χορηγού εταιρείας Αναστάσιο Παπαναγιώτου: «Ο αθλητισμός μας πρέπει να απαντήσει με λύσεις βιώσιμες για την ανάπτυξη σε βάθος χρόνου”. Ξεκάθαρες κουβέντες οι οποίες στέλνουν το μήνυμα των κανόνων που ισχύουν πλέον στον επαγγελματικό αθλητισμό της Ελλάδας. Κανόνες τους οποίους όποιες ομάδες τους ασπαστούν θα επιβιώσουν οικονομικά. Οι υπόλοιπες θα ζουν με την ελπίδα να βρουν τον οικονομικό τους ευεργέτη. Μόνο που πλέον τα Βασιλόπουλα του παραμυθιού σπάνια εμφανίζονται στις αθλητικές ομάδες.