Στην περίπτωση των νεαρών Θεσσαλονικέων Δημήτρη Κουρτέση και Κωνσταντίνου Μπρατάνη, συνιδρυτών της νεοφυούς (Start-up) επιχείρησης «Goodvidio», η ιδέα τους «χτύπησε κατακούτελα». Ανακάλυψαν τη λύση ενός προβλήματος, το οποίο μπορεί να απασχολεί εκατομμύρια ανθρώπους και επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο, όταν αυτό βρέθηκε μπροστά τους, σε μία αναζήτηση ρουτίνας στο διαδίκτυο.
Αναγνωρίζοντας την αξία της προβολής βίντεο περιεχομένου στις σελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων, αλλά και την περιορισμένη διάδοσή της, χωρίς να χάσουν χρόνο, αξιοποίησαν τις γνώσεις, που είχαν ως μηχανικοί λογισμικού και δημιούργησαν μία ολοκληρωμένη και απλή στη χρήση λύση για online retailers σε όλον τον κόσμο.
Η «Goodvidio» εξασφαλίζει σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αναβάθμιση της εμπειρίας, που προσφέρει στους επισκέπτες του, με την αξιοποίηση βίντεο, σχετικών με τα προϊόντα του, τα οποία αντλεί από κοινωνικές πλατφόρμες, όπως το YouTube και το Vimeo.
Ενδεικτικό της δυναμικής της επιχειρηματικής ιδέας των κ.κ. Κουρτέση και Μπρατάνη είναι, ότι πρόσφατα εξασφάλισαν επένδυση ύψους 300.000 ευρώ από το «Jeremie Openfund II», προκειμένου να αναπτύξουν περαιτέρω το λογισμικό τους και να το προωθήσουν στις αγορές του εξωτερικού.
Η χρηματοδότηση ήλθε μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα VentureGarden, το ολοκληρωμένο πρόγραμμα της «Ελληνικής Πρωτοβουλίας» (ΤΗΙ), που στοχεύει στη δημιουργία μίας νέας γενιάς επιχειρηματιών και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το «Anatolia School of Business» του «ΑCT» και το «ALBA Graduate Business School» του «American College of Greece».
«Από σκεπτόμενοι αγοραστές, καινοτόμοι επιχειρηματίες»
«Το 2013, ο μετέπειτα συνεταίρος μου κι εγώ, κάνοντας ηλεκτρονικές αγορές στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε πόσο ουσιαστικό ήταν να υπάρχει βίντεο δίπλα από κάθε προϊόν, που να παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά, τον τρόπο λειτουργίας του και τη χρησιμότητά του. Εμείς συγκεκριμένα ψάχναμε να αγοράσουμε ένα laptop. Σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα υπήρχαν βίντεο, αλλά αναρωτηθήκαμε, γιατί τα περισσότερα δεν είχαν, τη στιγμή μάλιστα που στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπως το youtube, υπάρχουν ελεύθερα εκατομμύρια βίντεο, από εταιρείες που κατασκευάζουν τα προϊόντα, από επαγγελματίες δημιουργούς βίντεο και από καταναλωτές που αξιολογούν τα προϊόντα. Επιδίωξη όλων αυτών είναι ο διαμοιρασμός των βίντεο σε όσους περισσότερους χρήστες του διαδικτύου» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο 35χρονος Δημήτρης Κουρτέσης, σχετικά με το ερέθισμα, που οδήγησε στη δημιουργία της «Goodvidio».
«Προέκυψε βασικά σαν ανάγκη για εμάς τους ίδιους. Σαν απλοί σκεπτόμενοι αγοραστές θέλαμε να δούμε τα χαρακτηριστικά του laptop και τι λέει ο υπόλοιπος κόσμος για μία τέτοια αγορά. Αναρωτηθήκαμε, γιατί να μην έχουμε το βίντεο στη σελίδα του προϊόντος, που σκεφτόμασταν να αγοράσουμε; Μας έλειπε και η άποψη του χρήστη» προσθέτει ο 28χρονος Κωνσταντίνος Μπρατάνης.
Η απάντηση στο εύλογο ερώτημα, γιατί τα ηλεκτρονικά καταστήματα να μην αξιοποιούν ένα τόσο αποδοτικό μέσο παρουσίασης προϊόντος, όσο το βίντεο, δεν ήταν γρίφος, καθώς η παραγωγή πρωτοτύπων (ιδίως για καταστήματα που διαθέτουν χιλιάδες κωδικούς προϊόντων) έχει απαγορευτικά υψηλό κόστος, ενώ ο εντοπισμός βίντεο στις χαώδεις κοινωνικές πλατφόρμες, η αξιολόγησή τους και η διαχείριση και συντήρησή τους σε μεγάλο αριθμό σελίδων είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία.
«Κάπως έτσι δημιουργήσαμε μία πλατφόρμα, που αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη πρόκληση των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που είναι το πρόβλημα εντοπισμού καλής ποιότητας βίντεο, σε κάθε προϊόν που διαθέτουν. Βοηθάμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα, όχι μόνο να εντοπίσουν το βίντεο, αλλά αξιολογούμε και την απόδοσή τους, μέσα στις σελίδες τους, εντοπίζοντας ποια βίντεο μαγνητίζουν περισσότερο τους επισκέπτες και δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό μία βάση δεδομένων», εξηγεί ο κ.Κουρτέσης.
Διαβάστε περισσότερα στο iefimerida.gr