Περίπου 1 δισ. ευρώ υπολογίζει η Ρωσία ότι θα είναι ο τζίρος από τους επισκέπτες της χώρας κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Την ακριβότερη διοργάνωση στον πλανήτη, που στοιχίζει εκατομμύρια ευρώ, κόστος το οποίο κάθε τέσσερα χρόνια αυξάνεται τουλάχιστον κατά 30%.
Το Παγκόσμιο Κύπελλο εκτός από μία πανδαισία ποδοσφαιρικού θεάματος, είναι και μία μηχανή η οποία «γεννάει» χρήματα. Kι αυτό οφείλεται όχι μόνο στα αστέρια του ποδοσφαίρου, αλλά κυρίως στον τρόπο που διαχειρίζεται το υψηλής ποιότητας ποδοσφαιρικό προϊόν η FIFA. H παγκόσμια Ομοσπονδία, γνωρίζοντας ότι όλα στον επαγγελματικό αθλητισμό κινούνται γύρω από το χρήμα, προσπαθεί με κάθε τρόπο να αυξήσει τα έσοδα από τη διοργάνωση. Σε συνεργασία πάντα με τις πολυεθνικές εταιρείες που επενδύουν στο ποδόσφαιρο, κάνουν το καλύτερο δυνατό ώστε να «γεννηθούν» νέες πηγές εσόδων. Το 1998 η FIFA στο Π.Κ. της Γαλλίας αύξησε τις ομάδες της τελικής φάσης σε 32 (οκτώ όμιλοι των τεσσάρων ομάδων).
Το επόμενο βήμα είναι η αύξηση των ομάδων σε 48. Δηλαδή το Π.Κ. θα διεξάγεται σε 16 ομίλους των τριών ομάδων. Αυτό το σύστημα θα ισχύσει από το 2026, με αποτέλεσμα οι αγώνες της τελικής φάσης από 64 να αυξηθούν σε 80. Αυτές οι αλλαγές θα έχουν ως αποτέλεσμα τηn παρουσία περισσοτέρων χωρών στην τελική φάση, κάτι που σημαίνει ότι θα μεγαλώσει η πίτα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων και οι χορηγοί θα απευθύνονται σε περισσότερες αγορές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της FIFA αυτές οι αλλαγές αναμένεται να αυξήσουν τα έσοδα του Παγκοσμίου Κυπέλλου κατά 1 δισ. ευρώ! Η Παγκόσμια Ομοσπονδία δεν κάνει κάτι το οποίο χρειάζεται ιδιαίτερες ικανότητες για να το σκεφτείς. Εβαλε κάτω τους αριθμούς, συζήτησε με τους χορηγούς, έκανε δηλαδή μία τεχνοκρατική προσέγγιση και πήρε αποφάσεις. Απλά πράγματα για μία Ομοσπονδία η οποία έχει όραμα για το ποδόσφαιρο, στελεχώνεται από τεχνοκράτες και δεν αποφασίζει κοντόφθαλμα.
Στην Ε.Π.Ο. και στη Super League ακούει κανείς;
Focus
Οι συμμαχίες διαμορφώνονται ενόψει της νέας αγωνιστικής περιόδου του ποδοσφαίρου. Οι υποψηφιότητες για την προεδρία της Super League αποτυπώνουν καραμπινάτα τους υποστηρικτές τους. Οι υπόλοιποι «σύμμαχοι» θα εκδηλωθούν κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, πάντα με έναν καλό φερετζέ για την… ψήφο τους.
Από την έντυπη έκδοση της Metrosport