Η διοίκηση των εταιρειών που παράγουν αθλητικό προϊόν με σύγχρονες μεθόδους, παρότι κοντεύει να τελειώσει το 2014, εξακολουθεί να αποτελεί για πολλούς παράγοντες ένα άγνωστο περιβάλλον. Η αντίληψη ότι άλλο μία εμπορική επιχείρηση κι άλλο μία ΠΑΕ θεωρείται λογικό να υιοθετείται από τον μέσο φίλαθλο που λειτουργεί με το θυμικό, αλλά αποτελεί εγκληματική αμέλεια όταν την ασπάζεται ένας πρόεδρος ομάδας.
Ο κάθε φορέας αθλητικής δράσης με δεδομένο ότι η επιστήμη του αθλητισμού έχει κάνει άλματα και στην Ελλάδα, επιβάλλεται να ακολουθήσει ένα πλάνο διοίκησης και ανάπτυξης το οποίο έχει εκπονηθεί από αυτούς που γνωρίζουν το management και το marketing του χώρου.
Ο Μαραθώνιος δρόμος της Αθήνας πέρασε από χίλια κύματα μέχρι το 1983 που επέστρεψε και πάλι στην αγκαλιά του Σ.Ε.Γ.Α.Σ, οπότε και άρχισε εκ νέου η αρίθμηση των διοργανώσεων.
Στον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας συμμετέχουν τόσο πρωταθλητές όσο και μη ανταγωνιστικοί δρομείς και διεξάγεται τη δεύτερη Κυριακή του Νοεμβρίου. Αν και ξεκίνησε ως αγώνας κατά της εμπορευματοποίησης, από το 2001 ο ΣΕΓΑΣ συνεργάζεται με χορηγούς. Λίγο, πιστεύω, το κακό από τη στιγμή που το πρώτο ζητούμενο είναι η επιτυχία της διοργάνωσης που διαφημίζει την χώρα σ’ όλα τα μήκη και πλάτη της γης, και κατά δεύτερον η όποια ιδεολογική προσέγγιση της διοργάνωσης.
Η διοργάνωση του Μαραθωνίου, βοηθά στην ανάδειξη των τουριστικών αξιοθέατων και των μνημείων της διοργανώτριας πόλης, αποτελώντας παράλληλα πόλο έλξεως χιλιάδων αθλητικών τουριστών.
Για παράδειγμα το 2007 έτρεξαν στο Μαραθώνιο συνολικά σ’ όλες τις διαδρομές 7.143 δρομείς. Την Αθήνα την επισκέφτηκαν 7.500 περίπου αθλητικοί τουρίστες για ένα μόνο γεγονός, 2.666 δρομείς που ταξίδεψαν από 54 χώρες του κόσμου με βασικό κίνητρο να συμμετέχουν στο γεγονός και 3.334 περίπου φίλοι και συγγενείς που ταξίδεψαν μαζί τους. Συνολικά οι εισερχόμενοι αθλητικοί τουρίστες ήταν 6.000, που ήρθαν κυρίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι 750 Έλληνες δρομείς (εκτός Αθηνών) ταξίδεψαν μαζί με άλλους 750 περίπου συνοδούς τους και διανυκτέρευσαν τουλάχιστον για μια βραδιά στην Αθήνα. Συνολικά δηλαδή 1.500 εσωτερικοί αθλητικοί τουρίστες από την Ελλάδα (πηγή Σ.Ε.Γ.Α.Σ).
Μέσα σε επτά χρόνια ο αριθμός των συμμετεχόντων εκτινάχθηκε στις 35.000 και μόνο ως τυχαίο αποτέλεσμα δεν πρέπει να εκτιμηθεί. Είναι το προϊόν μίας επαγγελματικής δουλειάς η οποία «χτίζει» το αποτέλεσμα πάνω σε επαγγελματικά δεδομένα παντρεύοντας την επιστήμη με την εμπειρία. Η διοργάνωση είναι αυτόφωτη οικονομικά και προσφέρει πολύμορφα κέρδη σ’ όλη την Αθήνα. Έτσι απλά.