Συνέντευξη εφ όλης της ύλης παραχώρησε στον ΣΠΟΡ FM o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας που είναι υπεύθυνη για το VAR, Κώστας Ρούπτσος.
Μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής της εταιρίας μίλησε και για το θέμα που προέκυψε στο παιχνίδι της πρεμιέρας ανάμεσα στον Ολυμπιακό με τον Αστέρα Τρίπολης ο διαιτητής δεν είχε διαθέσιμη την κατάλληλη λήψη από τις super slow κάμερες.
Ο κ. Ρούπτσος αποκάλυψε ότι το συνεργείο για το VAR μπήκε καθυστερημένα στο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» και λόγω έλλειψης χρόνου δεν συνδέθηκαν οι super slow κάμερες, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να καλύπτεται από τις δέκα κάμερες βάσει του σχετικού πρωτοκόλλου.
Επίσης αναφέρθηκε και στο κόστος της γραμμής του οφσάιντ και του goal line technology.
Διαβάστε ένα απόσπασμα της συνέντευξης του κ. Ρούπτσου στον ΣΠΟΡ FM:
Για το ποιος κάνει την παραγωγή της εικόνας που βλέπουν στο VAR: «Οι εικόνες είναι τα feed που έρχονται από τον τηλεοπτικό πάροχο διεθνώς. Οι εταιρίες παραγωγής που μεταδίδουν τους αγώνες έχουν τα σήματα, τοποθετούν τις κάμερες κι εμείς παίρνουμε το σήμα των εταιριών παραγωγής που διεκπεραιώνουν τον αγώνα για τον τηλεοπτικό πάροχο. Οι κάμερες συνδέονται απευθείας στο σύστημα του VAR και από αυτές οι διαιτητές παίρνουν τις σχετικές αποφάσεις».
Για το αν οι διαιτητές έχουν τη δυνατότητα να δουν όλες τις λήψεις: «Η NOVA, που έχει ένα μέρος των αγώνων, έχει τις δικές τις εταιρίες παραγωγής και έχει πάρει και την παραγωγή των αγώνων της ΕΡΤ και υπάρχει και η εταιρία του ΠΑΟΚ TV. Εμείς συνεργαζόμαστε απευθείας με τα συνεργεία αυτά στα γήπεδα. Όλες οι κάμερες των εταιριών παραγωγής κουμπώνουν στους αποκωδικοποιητές του VAR. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, το VAR πρέπει να παίρνει απευθείας το σήμα από τις κάμερες και όχι μέσω κάποιου παρόχου.
Θέλω να κάνω μια διευκρίνιση σχετικά με τη NOVA. Έχει εκφράσει τη δυσαρέσκειά της επίσημα για κάποια πράγματα, εμείς εστιάζουμε το πρόβλημα σε δύο περιπτώσεις. Το ένα αφορά δημοσιεύματα που έχουν γραφτεί ότι αλλοιώνεται το σήμα που παίρνει το VAR. Εμείς παίρνουμε το σήμα απευθίας, όπως ορίζει το πρωτόκολλο, συνεπώς δεν υπάρχει θέμα ενδιάμεσης τροποποίησης ή αλλοίωσης. Ένα δεύτερο θέμα, είχε ξεκινήσει από το «Γ. Καραϊσκάκης» στην πρώτη αγωνιστική. Πάλι είχαν γραφτεί διάφορα για τη NOVA, ότι δεν είχε δώσει το σήμα από τις super slow κάμερες. Το έχουμε διαψεύσει στις συζητήσεις που είχαμε με τους αρμόδιους φορείς».
Για το αν ήταν ανθρώπινο λάθος: «Φυσικά. Είναι κάτι που έχουμε ξεκαθαρίσει. Στο Καραϊσκάκης την πρώτη αγωνιστική υπήρξε μια λάθος συνεννόηση, που οδήγησε στο να μπούμε καθυστερημένα στο γήπεδο, λόγω σχετικών αδειών. Μια εργασία εγκατάστασης πριν το παιχνίδι διάρκειας τριών ωρών έπρεπε να γίνει σε μιάμιση ώρα. Ήταν πρώτη αγωνιστική, ήταν η πρώτη φορά που πας σε πραγματικό χρόνο. Είναι διαφορετικοί οι χρόνοι στο test event. Είχαμε στη διάθεσή μας δέκα κανονικές κάμερες και δύο super slow, που είναι δύο βαριές κάμερες και ισοδυναμούν με έξι κάμερες. Είχαμε τον μισό χρόνο στη διάθεσή μας. Συνδέθηκαν οι δέκα κάμερες και λειτουργούσαν κανονικά. Γνωρίζαμε ότι δεν ήταν διαθέσιμες στο κύκλωμα του VAR από την αρχή του αγώνα. Δεν ήταν ότι δεν τις διέθεσε η NOVA, αλλά δεν είχε γίνει η σύνδεση. Έτυχε αυτή η περίπτωση. Με βάση το πρωτόκολλο, έτρεξε η διαδικασία με τις δέκα διαθέσιμες κάμερες. Η συγκεκριμένη φάση, από τις super slow κάμερες ήταν τέτοια η γωνία, που φαινόταν με συγκεκριμένο τρόπο. Ο διαιτητής VAR έτρεξε τη διαδικασία με τις δέκα κάμερες που είχε στη διάθεσή του. Η υποχρέωσή του είναι να σερβίρει στον διαιτητή το πλάνο που θεωρεί καταλληλότερο και αυτό που τον βοήθησε να πάρει την απόφασή. Δεν είχε αυτές τις δύο κάμερες στη διάθεσή του και έγινε αυτό που έγινε».
Για το κόστος της γραμμής οφσάιντ: «Είναι ένα λεπτό ζήτημα. Δεν ισχύουν όσα γράφτηκαν για 3-4 εκατ. Ακούστηκαν, μάλιστα, σε μια περίοδο που δεν είχαμε κοστολογήσει ακόμα την υπηρεσία. Όλα όσα έχουν γραφτεί και ειπωθεί για τα οικονομικά μεγέθη, είναι μεγάλο ζήτημα για εμάς. Έχουμε κάνει την επιλογή να μη μιλάμε για να αφοσιωθούμε στο να βγει σωστά το έργο, αλλά υπάρχει ένας παραλογισμός. Σε βάθος πενταετίας φτάνει το 1 εκατ».
Για το πόσο διάστημα χρειάζεται η γραμμή του οφσάιντ: «Αυτή τη στιγμή μιλάμε για το προϊόν που υποδεικνύει η FIFA. Ό,τι τοποθετούμε πρέπει να έχει την αξιολόγηση και έγκριση της FIFA. Σε όλα τα στάδια γίνονται έλεγχοι από σχετικά επιτελεία. Δεν μπορώ να απαντήσω για το χρονικό διάστημα γιατί έχει να κάνει με την προμήθεια του έργου. Οι δημόσιες συμβάσεις και ο σχετικός κανονισμός των προμηθειών είναι δύσκολο κεφάλαιο. Είναι κάτι που θέλει το χρόνο του. Εμείς έχουμε δηλώσει πως χρειάζεται ένας μήνας μέχρι την προμήθεια, την εγκατάσταση και την εκπαίδευση των χειριστών και των διαιτητών».
Για το goal line technology: «Οι τιμές του είναι υψηλές. Χρησιμοποιείται σε ελάχιστες χώρες. Οτιδήποτε μας παραγγελθεί μπορούμε να το διαθέσουμε. Είναι κάτι που πρέπει να αξιολογήσει η ομοσπονδία και οι ομάδες».